نماینده ایلام در گفتگو با جام جم آنلاین

زیرساخت های مهران برای پذیرایی از زائران اربعین کافی نیست

چند سالی است که در ایام اربعین مهران با سیل عظیمی از زائران روبه روست به طوریکه گفته می شود هرساله حدود 52 درصد زائران مرز مهران را به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت انتخاب می کنند و 48 درصد دیگر نیز مرزهای شلمچه و چزابه را ترجیح می دهند.این استقبال زائران از مرز مهران درحالی صورت می گیرد که زیرساخت ها و تسهیلات این منطقه نسبت به دو مسیر دیگر شلمچه وچذابه بسیار کمتر است.
کد خبر: ۹۷۰۲۲۲
زیرساخت های مهران برای پذیرایی از زائران اربعین کافی نیست

علی لاریجانی نیز اخیرا در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرز مهران اظهار داشت: شمار بالای تردد زائران و حجم زیاد صدور کالا از مرز مهران یکی از مهم‌ترین امتیازات منطقه محسوب می‌شود. اما برای توسعه این فعالیت‌ها نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی است لذا دولت و مسئولان استانی و کشوری در راستای حل مشکلات و ایجاد این زیرساخت‌ها باید تلاش کنند.

وی افزودد: راه‌های ارتباطی این حوزه مشکلات بسیاری دارد و چهار خطه کردن محورهای ارتباطی مهران جزء موارد کلیدی است که باید توسط استاندار و دیگر مسئولان و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و زیرساخت‌های آن فراهم شود. .ایجاد راه‌آهن نیز در این استان یک نیاز ضروری است اما با توجه به کمبود منابع مالی دولت، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از طریق فاینانس اقدام کند.

سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با جام جم آنلاین امکانات مهران را برای زائران کافی ندانست و گفت:مهران در ایام اربعین به دلیل ازدحام جمعیت پاسخگوی نیاز مسافران نیست .

وی افزود:البته مسئولان حج وزیارت اعلام کردند که امسال بالانس زائر را در مهران و دیگر مسیرها ایجاد خواهند کرد ولی با این وجود باز جمعیت مهران بیش از مناطق دیگر است ودلیل آن کوتاهی مسافت مهران نسبت به دو مسیر چذابه وشلمچه است.

امینی امنیت منطقه را یکی از دیگر ویژگی های مهران دانست و گفت:آماده نبودن زیرساخت ها یکی از مشکلات عمده مهران است.از 85 کیلومتر مسیر اتوبان ایلام –مهران تنها 30 الی 40 کیلومتر آن ساخته شده است .اخیرا نیز وزرا ومسئولین از این منطقه دیدار داشتند و وعده ساخت واتمام زیرساخت ها را داده اند و امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
جانباز و بازنشسته
-
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
متاسفانه مسئولان فقط وفقط حرف می زنند و كم تر عمل می كنند . باید از پشت میز ریاست بلند شد وبصورت جهادی و انقلابی وارد میدان سازندگی شد.مردم واقعا" در عذاب هستند
منتقد
-
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
زمینه گران كردن خدمات رو برای سال دیگه داری فراهم می كنی ؟
مجنون
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
مردم باشور و اشتیاق وبا هزینه خود و ... به زیارت سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می روند ولی شرط انصاف نیست كه دولت و مسئولان هزینه های سر بار واضافه را به هزینه های آنها اضافه كند و یا با مدیریت ضعیف موجب عذاب زائران را فراهم كنند . متاسفانه پارسال مردم متحمل زحمت و خسارت در پاركینك ها شدند البته نباید به آنها پاركینك اطلاق كرد بلكه باید باتلاق گفت آیا امسال اگر باران بیاید پاركینگ ها به باتلاق تبدیل نخواهد شد . خدا كند كه امكانات رفاهی مناسب برای زوار و زائران فراهم شده باشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها