کمیسیون انرژی طرح ابقای کارت سوخت را تصویب کرد

کارت سوخت نسوخت

رییس کانون جایگاهداران سوخت کشور در گفت و گو با جام جم آنلاین:

کارت سوخت فساد انگیز است/ مجلس سیاسی کاری می کند!

رییس کانون جایگاهداران سوخت کشور گفت : کارت سوخت فسادانگیز و ناهنجاری زاست و باید حذف شود تا مشکلی برا ی مردم ایجاد نشود.
کد خبر: ۹۶۹۳۱۳
کارت سوخت فساد انگیز است/ مجلس سیاسی کاری می کند!

ناصر رییسی فر در گفت و گو با خبرنگارجام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود موافقت با حذف کارت سوخت یکباره طرح یک فوریتی ابقای کارت سوخت در مجلس مورد موافقت قرار گرفت گفت : این تصمیم برای خود ما هم جای سوال دارد و به نظر می رسد همانطور که در پایان دوره مجلس قبل درباره کارت سوخت مقداری سیاسی کاری شد الان هم همین است .

وی افزود :متاسفانه آنهایی که بحث ابقاء کارت سوخت را مطرح می کنند ، موضوع کارت سوخت را با کارت هوشمند مخلوط کردند . ما می گوییم کارت سوخت فسادانگیز و ناهنجاری زاست و باید حذف شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود و مردم بتوانند راحت در جایگاهها سوخت گیری اشان را انجام دهند ، اما سامانه هوشمندی که برای آن سرمایه گذاری شده ارزشمند است و می توان از دیتاهای آن درسراسر کشور استفاده بهینه برد و درراستای توسعه تجارت الکترونیک و پول الکترونیک استفاده کرد .

رییسی فر توضیح داد:از آنجائیکه همه دیتا ها موجود است ، اگر پوزهای روی تلمبه ها تعویض وتبدیل به قابلیتی شود که در شبکه شتاب کشور قابل خواندن باشد و پول الکترونیک را توسعه دهیم ، مردم می توانند بجای کارت سوخت با کارت بانکی در جایگاهها سوخت بزنند و چالش بین مصرف کننده و کارگران جایگاهها نیز کمتر می شود؛ حسن این کار این است که هم امنیت برقرا می شود هم نقدینگی در بانک می رود ، میکروب تبادل نمی شود و از همه مهمتر استفاده از اسکناس کاهش می یابد.

وی افزود: با توجه به تک نرخی شدن قیمت بنزین و برابری آن با قیمت فوب خلیج فارس باقی ماندن کارت سوخت ضروری نیست ضمن انکه دیگر هیچکس در جایگاهها از کارت سوخت خودش سوخت گیری نمی کند و از کارت جایگاهها استفاده می کنند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با حذف کارت سوخت امکان آمار گیری از دریافت بنزین دچار مشکل نمی شود گفت :به هیچ وجه؛برای انکه بهترین نقطه اخذ آمار از مصرف بنزین انبارهای شرکت نفت هستند خریدی که ما انجام می دهیم ،همه روزه برای ما ارسال می شود و ما در جایگاهها عرضه می کنیم .

رییس کانون جایگاهداران سوخت کشور همچنین درباره قیمت فوب خلیج فارس بنزین گفت :هم اینک قیمت بنزین فوب خلیج فارس حدود هزار و 50 تا 60 تومان است و قیمت بنزین در کشور که هزار تومان است نزدیک به آن است .

وی با اشاره به اینکه قیمت بنزین باید طبق قانون 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس تعیین شود گفت : امسال قیمت بنزین افزایش نمی یابد و سال آینده نیز قیمت بنزین بستگی به قیمت جهانی نفت و بنزین دارد . اگر بحث شناورشدن قیمت ها مثل سایر نقاط جهان عملی شود قیمت بنزین نیز متناسب با قیمت نفت نوسان پیدا می کند .

سیما رادمنش -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
جانباز و بازنشسته
-
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
كارت سوخت چطور تا حالا فساد انگیز نبوده ؟ ولی حالا فساد انگیز شد . كارت بخودی خود فساد انگیز نیست بلكه این خود ما هستیم فساد انگیز یم مثل پرداخت حقوق های نجومی
قاچاقچی سوخت
-
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
هر وسیله ای كه باعث شفافیت خرید و فروش و عرضه باشد فساد انگیز است
اصلا حرام است
والا
مهندس
-
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
الان كه بنزین تك نرخی شده و سهمیه ای هم وجود ندارد دیگر وجود این كارت بی معنی است خوشبختانه قیمت بنزین هم تفاوتی با قیمت كشورهای همجوارنداره كه بخواهد قاچاق بشود ، خیلی وقت است كه مردم در جایگاهها از كارت سوخت خودشان استفاده نمی كنند و جزء زحمت برای مردم چیزی ندارد
w
-
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
آقای مهندس!!! كارت سوخت ابزارتی برای سیاست گذاری هستش فردا اگه قیمت جهانی بالا پایین بشه باز باید سامانه هوشمند و كارت و از این بساط ها رو دوباره مطرح كنن بعد از جمع اوری و دوباره از مردم پول گزاف میگیرن عین كارت هوشمند ملی كه اصلا نیازی نبود(منهتا برعكس شه) .
مهدی
-
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
میدونی الان تركیه بنزین چنده؟
مهدی
-
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
خب تا كارت سوخت بود اخوان و اخوات نماینده هر كدام كارتهای ویژه شونصد لیتری ماهیانه داشتند.بنده خدا ها حق دارند وضعیت دوبار به روال قبل برگرده.
دانشجو
-
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
كارت سوخت و سهمیه بندی برای شرایط خاص است، الان كه خوشبختانه تحریم ها برداشته شده تولید بنزین هم درحال افزایش هست وجود سهمیه بندی و كارت سوخت معنی ندارد با لیتری هزار تومان هم انگیزه برای قاچاق وجود ندارد
میترا
-
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
اتفاقا این كارت سوخت خیلی ار مصارف رو كنترل میكنه وجود كارت سوخت به معنی سهمیه بندی نیست و صرفا جلوی قاچاق و مصرف بی سامان رو میگیره و سامانه ای كه جواب پس داده و برای اون هزینه شده پس نباید نادیده گرفته بشه
رشید
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
كارت سوخت فساد برانگیز است چون در این وضعیت آماری متاسفانه ضعیفی كه داریم میتواند با درصد خطای كم نشان دهد كه چقدر سوخت تولید و یا با واردات وارد بازار میشود و چقدرش مصرف میشود و چقدرش سر از جاهای دیگر در می آورد!!!!!!! این خیلی به نفع انهایی كه واردات سوخت را در انحصار خود دارند نیست.به همین جهت فســـآد برانگـــــــیز است.
میترا
-
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
فقط برای اینكه جلوی قاچاق سوخت جایگاه داران رو میگیره؟
مهدی
-
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
كارت سوخت فساد انگیزه چون كار قاچاق بنزین به تركیه رو كمی سخت كرده.اگر برداشته بشه قاچاقچیان محترم هم راحتتر كارشون رو انجام میدن.
زهرا
-
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
قاچاق وقتی صورت می گیره كه اختلاف قیمت باشه اما با هزار تومان شدن قیمت بنزین دیگر اختلاف قیمتی وجود ندارد و سهمیه بندی هم نیست بنابراین قاچاق نمی صرفه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها