یک تیم از هکرهای چینی معروف به کلاه سفیدها موفق شدند تا گوشی پرچمدار گوگل پیکسل (Google Pixel) را در مسابقه رقابت هکرها (Pwn hacking competition) که در شهر سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد، ضرف زمانی کم تر از 1 دقیقه هک کنند.
کد خبر: ۹۶۹۳۰۹
هک شدن گوشی پیکسل گوگل در کمتر از 1 دقیقه

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اوبرگیزمو،‌ این گروه هکر هنرنمایی خودشان را که شامل اجرای یک کد مخرب ریموت فعال روی تلفن همراه هوشمند (اسمارت‌فون) پیکسل بود، به نمایش گذاشتند. آنها توانستند با استفاده از آسیب پذیری zero-day این گوشی کد مخرب را در زمانی کمتر از 1 دقیقه روی این آخرین موبایل پرچمدار شرکت گوگل نصب کنند.

اجرا کردن کد مخرب ریموت، هکر مهاجم را قادر می‌سازد تا هر کد مخرب دیگری را که بخواهند روی وسیله رایانشی هک شده اجرا کند. بنابراین سرقت اطلاعات شخصی، داده (دیتا) و هر آنچه را که بخواهند بدون این‌که کاربر از آن مطلع شود برای هکرها امکانپذیر می‌شود. با این هک، اپلیکیشن پلی استور گوگل حتی پیش از بالا آمدن مرورگر اینترنتی (براوزر) گوگل کروم اجرا شده و صفحه وبی به‌صورت خودکار روی گوشی پیکسل باز شده و متن “Pwned by 360 Alpha team” را نمایش می‌دهد.

هدف از این مسابقات هک، به نمایش گذاشتن هنر و استعداد هکر‌های کلاه سفید برای جهانیان است. به این ترتیب آنها با نشان دادن توانایی‌های خود در رخنه به تمام لایه‌های امنیتی گجت‌هایی که به‌‌صورت گسترده و روزمره توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند ، در این مسابقات، برنده جوایزی نقدی نیز می‌شوند. شرکت‌های تولید کننده گجت‌ها نیز از این نمایش هکرها بهره برده و با مطلع شدن از نقاط ضعف امنیتی محصولاتی که تولید کرده‌اند، به سرعت راه‌حل‌های مناسبی جهت وصله کردن (پچ) سوراخ‌های امنیتی موجود در دستگاه‌هایشان پیدا می‌کنند.

پس از این مسابقات هکری، شرکت گوگل سعی دارد تا کاربران تلفن‌های همراه هوشمند پیکسل را مطمئن سازد که اوضاع امنیتی این اسمارت‌فون‌ها را کاملا تحت کنترل دارد. این شرکت اعلام کرده که آسیب‌پذیری گوشی‌های پیکسل را ظرف 24 ساعت پس از نمایش هکرها در سئول پچ کرده است. تیم هکر گوشی‌های پیکسل در این مسابقه موفق به دریافت 120000 دلار جایزه برای هک این نوع تلفن همراه شد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها