رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: سوگواران حسینی پس از اقامه نماز صبح، از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با پای پیاده به عزاداری می پردازند.
کد خبر: ۹۶۹۲۹۱
تشریح برنامه‌های روز اربعین در تهران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی به نمادی برای نشان دادن قدرت و عظمت شیعه تبدیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر این نکته که مراسم اربعین حسینی خنثی کننده نقشه های دشمن خواهد بود، افزود: امروز مراسم اربعین حسینی که هر سال باشکوهتر از سال های گذشته برگزار می شود، خنثی کننده توطئه ها و نقشه های دشمن در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مسیر نجف به کربلا ادامه داد: حضور میلیون ها نفر در مسیر نجف به کربلا نشان دهنده عشق و دلبستگی مردم به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است و این امر ترس و وحشت دشمن را به همراه دارد.

محمودی با تأکید بر دلبستگی شیعیان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت اضافه کرد: زائران حسینی با طی کردن مسافت نجف به کربلا با پای پیاده، این پیام را به جهانیان می رسانند که هیچ توطئه و نقشه ای نمی تواند آنان را از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت جدا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با اشاره به این نکته که برنامه های مختلفی در کشور همزمان با اربعین حسینی اجرا می شود، متذکر شد: بسیاری از مردم ایران اسلامی علاقه مند به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی بودند اما این توفیق نصیب آنان نشد و به همین خاطر برنامه های متعددی همزمان با اربعین در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.

محمودی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در استان تهران متذکر شد: برنامه های ویژه ای همزمان با ایام اربعین حسینی در نقاط مختلف استان تهران برگزار می شود و مردم این استان بار دیگر نشان خواهند داد که پیوند ناگسستنی با اهل بیت عصمت و طهارت دارند.

وی با تشریح برنامه روز اربعین حسینی در تهران گفت: مراسم روز اربعین حسینی در شهر تهران همزمان با اقامه نماز صبح آغاز می شود.

محمودی با اشاره به حرکت عزاداران تهرانی از میدان امام حسین(ع) به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: عزاداران و سوگواران حسینی پس از اقامه نماز صبح، از میدان امام حسین(ع) تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با پای پیاده به عزاداری می پردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: همچنین ایستگاه های فرهنگی و صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران و سوگواران حسینی در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیش بینی شده است.

محمودی با اشاره به برکات برگزاری مراسم اربعین متذکر شد: بدون تردید شکوه این مراسم می تواند دستاوردها و برکات فراوانی را برای کشور به ارمغان آورد و پیام های روشنی را به دشمنان داخلی و خارجی انتقال دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: عزاداران حسینی پس از اجتماع در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضور هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری، به سوگواری پرداخته و در سوگ اربعین سید و سالار شهیدان اشک ماتم می ریزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها