یازدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو تهران صبح امروز 25 آبان با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت گشایش یافت.
کد خبر: ۹۶۸۹۲۴
نمایشگاه قطعات خودرو تهران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، یازدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو تهران صبح امروز 25 آبان با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت گشایش یافت. در این نمایشگاه بیش از هزار شرکت داخلی و بین المللی حضور دارند که در فضایی بالغ بر 18 سالن نمایشگاهی به معرفی انواع قطعات و مجموعه های خودرو ، ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی ، مجموعه های تحقیقاتی و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو ، بازرگانی و خدمات پس از فروش ، لوازم تزئینی خودرو ، تعمیر و نگهداری خودرو و سایر تجهیزات و خدمات می پردازند.

در حالی که مطابق رسم همیشگی چشم بادامی ها در این نمایشگاه هم حضوری پررنگ دارند این سئوال به ذهن هر بازدید کننده ای می رسد که در این شرایط آیا نسیم دوران پسابرجام وزیدن گرفته است!؟

پیش از این عنوان شده بود 540 شرکت خودرویی از 23 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند اما قسمت اعظم این شرکت ها از کشور چین و تایوان و بعد از آن کشورهای هند و ترکیه هستند و حضور اروپاییان در این میان کم رنگ است.

در کنار این مساله از این نکته نباید غافل شد که نمایشگاه قطعات خودرویی در حقیقت جلوه‌ای از بضاعت‌های صنعت مونتاژ خودرو ایران به شمار می آید ؛ بسیاری از قطعه سازان داخلی حاضر در نمایشگاه امسال که به نمایش توانمندی‌های خود برای تامین قطعات خودروهای پراید ، پژو 405 ، 206 ، پارس و سمند پرداخته اند بر این نکته تاکید دارند که صنعت قطعه‌سازی به عنوان مادر خودروسازی در ایران از مشکلات عدیده مالی و عدم دستیابی به فناوری‌های نوین رنج می برد.

این قطعه سازان در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از قطعات همین خودروهای قدیمی هم در مقایسه با نمونه های نو و حتی استوک اروپایی و آسیایی کیفیت پایین‌تری دارند، عنوان می کردند ؛ صنایع مواد اولیه پاسخگوی کیفیت درخواستی قطعه سازان نیست. برای نمونه یکی از غرفه داران در همین رابطه به کیفیت پایین آلیاژ آلومینیوم در کشورمان اشاره کرد و گفت: "به یکی از بهترین شرکت های داخلی تولید کننده آلومینیوم ، مشخصات آلیاژی مورد نیاز برای تولید یکی از قطعات‌مان را اعلام کردیم ؛ این شرکت در پاسخ اعلام کرد توانایی تولید ندارد ، ما هم به ناچار از آلیاژی با مشخصات تغییر یافته استفاده کردیم! در حقیقت قبول داریم که کیفیت قطعات تولیدی ما به پای نمونه های اصلی نمی رسد اما نا امید نیستیم و در جهت رفع نقاط ضعف خود تلاش می کنیم."

به هر روی اگر انصاف را چاشنی نقد خود نماییم ، باید به این نکته اشاره کنیم که سیاست غلط دولت‌ها در مقاطع گوناگون در حمایت از صنایع مونتاژ خودروسازی و عدم توجه به طراحی و قطعه سازی عامل بسیاری از مشکلات کنونی است تا حکایت این صنعت حکایت یک مویز و چهل قلندر باشد . همچنین توجه بیش از حد به کمیّت و افزایش تیراژ تولید باعث شده تا در بررسی کیفیت قطعات تولیدی اغماض صورت گیرد که این مهم سبب مراجعه مردم به تعمیرگاه‌ها و افزایش تصادفات به علت نقص فنی می‌گردد.

در پایان باید گفت اعتقاد راسخ داریم ایرانی شایسته بهترین هاست و امیدواریم روزی برسد که ایرانیان از خودروهای با کیفیت ، ایمن و پاک تولید داخل بهره‌مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ضیاء
-
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
۰
۰
جم كنین بابا با این محصولات چرت و پرت وآدمكش
غلام اسدی
-
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
تا زمانی كه هم میهنان خودمان را همانند خانواده خودمان به حساب نیاریم این مسایل بصورت كلی حل نخواهند شد ............................ بامید روزیكه همه یك خانواده باشیم و به فكر همدیگر .... نه فقط به فكر خودمان ........ انشاالله.....
یوسف
-
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
دیروز گذرم به یك تعمیر گاه افتاد برای كاری.یك پژو نو را اورده بودند وصافكار میگفت اگزوزش پوسیده.من 20سال رنو داشتم اگزوزش سالم بود.
حسین
-
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
دیالوگ ماندگار سریال ماه و پلنگ:
قبلا با اسلحه ادم میكشتن الان با ماشین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها