روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌ توسعه میدان‌های نفتی خوزستان

برجام؛ فرصتی برای تنفس

وزیر نیرو گفت: آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان در قالب طرح آبرسانی غدیر، پروژه ای است که با اعتباری بالغ بر دو هزار و 200 میلیارد ریال یکی از مهم ترین پروژه های اجرایی وزارت نیرو در منطقه غرب خوزستان است.
کد خبر: ۹۶۸۴۰۹
بزرگترین طرح آبرسانی کشور در خوزستان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، حمید چیت‌چیان با تاکید بر اینکه پروژه آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان از طرح غدیر اقدام به تامین آب شرب و با کیفیت می‌کند، افزود: این پروژه، به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی در کل کشور، تامین آب شرب و با کیفیت هفت شهر سوسنگرد، حمیدیه، هویزه، بستان، رفیع، کوت سعید نعیم، ابوحمیظه و 50 روستای محدوده دشت آزادگان را در کوتاه مدت از بالادست رودخانه کرخه و در افق طرح از محدوده سد دز به عهده دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر آب مورد نیاز از بالادست رودخانه کرخه تامین می شود ولی هدف این است که از مهم ترین منبع آب کشور یعنی سد دز آب کافی به جنوب خوزستان منتقل شود تا 55 درصد کل جمعیت خوزستان از این آب برخوردار شوند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مجموع آبی که از پائین دست کرخه برداشت می شد حدود 700 لیتر در ثانیه بود، ولی با این پروژه به یک هزار لیتر در ثانیه رسید، یادآور شد: این پروژه آب شرب 230 هزار نفر را تامین می کند.

چیت چیان همچنین به تامین آب مورد نیاز کشاورزی اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان 26 هزار هکتار شبکه جدید در حال اجراست و 16 پیمانکار و هفت شرکت به صورت همزمان کار می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه من در جریان مشکلات دشت آزادگان هستم و از موضوع فاضلاب این منطقه که باعث نارضایتی شده است آگاهی دارم، تصریح کرد: عزم و اراده وزارت نیرو در جهت رفع این مشکل است.

در ادامه، معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی غدیر از شمال خوزستان تا آبادان و خرمشهر 400 کیلومتر است، گفت: برای اجرای این طرح 852 کیلومتر لوله گذاری داریم و برای اجرای کامل آن به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صادق حقیقی پور با تاکید بر اینکه همکاری مردم با غیرت و میهن دوست دشت آزادگان برای اجرای پروژه آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان از طرح غدیر بسیار مثبت بود، افزود: با اجرای این طرح، کیفیت آب دو برابر ارتقا یافته و هدایت الکتریکی (EC) آب این شهرها از 2200 میکروموس در گذشته به یک هزار و 100 میکروموس بر سانتی متر رسیده و کدورت آب از 50 واحد به کمتر از 10 واحد کاهش می یابد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: برآورد صحیح و دقیق قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران، دعوت از پیمانکاران مجرب، برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر نو در خصوص نحوه تملک اراضی، همراهی عاطفی و معنوی با مردم و صاحبان اراضی کشاورزی و مسکونی و جلب رضایت آنها، ارتباط مستمر و روزانه مجریان طرح با مسئولان محلی جهت حل مشکلات اهالی و کشاورزان و همچنین مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی مدیران ارشد بخش آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با هدف تسریع در روند اجرایی پروژه از علل پیشرفت قابل توجه این طرح بزرگ ملی طی دو سال گذشته تاکنون بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها