به ندرت پیش می‌آید که افراد از تمرکز زیادی مجلات خودرویی روی سواری و هندلینگ یک خودرو گله و شکایتی نداشته باشند. بله یک خودروی اسپورت باید فرمان پذیری بالایی داشته و خودروی لوکس نیز باید احساس باشکوهی داشته باشد اما چرا سیستم تعلیق و تنظیمات فرمان یک خودرو این‌قدر مهم است؟
کد خبر: ۹۶۸۳۲۲
چرا سواری و هندلینگ هر خودرویی مهم است؟

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، مطمئناً فضا و طراحی کابین، سیستم اطلاعات سرگرمی، مصرف سوخت و هزینه‌های مالکیت یک خودرو برای اکثر خریداران مهم‌تر هستند؛ اما آیا این موارد باید باعث شوند که ما تمرکز خود روی دیگر مسائل را از دست بدهیم؟

بله و خیر! بدیهی است که همه‌ی موضوعات ذکر شده بسیار مهم هستند و با توجه به این حقیقت که خبرنگاران خودرویی بخش اعظمی از وقت خود را در خودروهای قرضی سپری می‌کنند چشم‌پوشی از بعضی موارد آسان است و البته تسلط زیادی نیز در برخی مسائل وجود دارد.

اما من متقابلاً پاسخ می‌دهم که سواری و هندلینگ یک خودرو به اندازه‌ی صفحه لمسی، مصرف سوخت و هزینه‌های سرویس خودرو تجارب راننده و مالک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حتی اگر مالک یک ماشین باز نباشد و نتواند همانند یک راننده‌ی آزمایشی حرفه‌ای تجربیات خود را واضح بیان کند بازهم سخن من موضوعیت پیدا می‌کند.

به‌طور ساده یک خودرو را با فنرهای خوب، دامپرها و میله‌ی پایدارکننده، لاستیک‌های هماهنگ، تنظیم خوب فرمان و شاسی بالانس شده سفارش دهید و این خودرو شما را در هر ثانیه‌ای که مالکش هستید خوشحال کرده و استرس کمتری را به شما وارد می‌کند و البته در این خودرو ایمن‌تر نیز خواهید بود.

شاید نتوانید متوجه سواری خوب یک خودرو شوید اما اگر خودرویی سواری خوبی نداشته باشد مطمئناً متوجه آن خواهید شد.

خودرویی که ناهمواری‌های تیز را خنثی کرده و در دست اندازها تکان زیادی نداشته و کنترل بدنه در پیچ‌ها به خوبی صورت گرفته تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر و البته ایمن‌تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد، درست همانند کاری که یک سیستم صوتی خوب انجام می‌دهد.

یک خودرو با ایزوله‌ی صدا، لرزش و ناهنجاری خوب خسته‌کنندگی کمتری نسبت به مدلی با فقدان این ویژگی‌ها خواهد داشت. درست همانند خودرویی با کیفیت بلوتوث تلفن خوب!

خودرویی که سیستم فرمان خوب دارد قابل پیش‌بینی است؛ و البته خودرویی با تنظیمات دامپر و فنر خوب باعث می‌شود که لاستیک‌ها تماس مؤثرتری با سطح جاده داشته و بنابراین خودرو را درست همانند تمامی سیستم‌های الکترونیکی دهن ‌پر کن ایمن‌تر خواهد کرد.

صادقانه باید بگویم ازجمله خودروهایی که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داده‌اند می‌شود به هیوندای توسان خاص استرالیا، هولدن اسپارک، فورد اورست و فولکس‌واگن گلف اشاره کرد. از نظر من این خودروها پیشروی کلاس خود به خاطر توازن خوب بین راحتی سواری و هندلینگ هستند.

همین موضوع باعث می‌شود که خودروهای یاد شده حسی کاملاً ممتاز داشته باشند. یک خودرو با کابین تیره، پایه و بدون تجهیزات زیاد اگر سواری خوبی داشته باشد همانند مدلی گران‌بهاتر احساس خواهد شد.

مطمئناً اکثر مردم قادر نیستند که به‌صورت فنی توضیح دهند که چرا سواری و هندلینگ خودرو مهم است اما شما می‌توانید بفهمید که آن‌ها صرف‌نظر از کلاس خودرو، وقتی پشت فرمان قرار بگیرند راحتی، ایمنی و حتی هیجان رانندگی یک خودرو را درک می‌کنند.

سواری و هندلینگ یک خودرو به اندازه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی و یا تکنولوژی ایمنی در دسترس نیست اما به همان اندازه مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها