بفرمائید بریک، تکنو، هیپاپ، زومبا و رپ

مسابقه رقص با حضور B BOY و B GIRL های معروف ایران

همین جور که در پیاده رو قدم می زنم مردی یک برگه کاغذی را دستم می دهد، معمولا تبلیغات رستوران ها و آموزشگاه های کنکور و ... است و نخوانده در اولین سطل زباله رهایش می کنم اما ناخودآگاه کلمه «رقص» روی برگه که با اندازه بزرگ نوشته شده ترغیبم می کند تا متن را کامل بخوانم.
کد خبر: ۹۶۷۷۱۱
مسابقه رقص با حضور B BOY و B GIRL های معروف ایران

به گزارش جام جم آنلاین، برگزاری کلاس هایی با عنوان رقص و تدریس خصوصی و نیمه خصوصی اش این روزها دست کم در تهران رونق عجیبی گرفته است و از کف خیابان تا برخی سایت ها و شبکه های مجازی تبلیغات گسترده ای درباره آن می شود.

بگذارید یک نمونه را که تصویر آن را هم می بینید با هم مرور کنیم:

تدریس خصوصی و نیمه خصوصی رقص های ایرانی، ایرانی سنتی، ترکی، عربی، ایتالیایی، اسپانیایی، باله، تانگو، فلامینگو، تکنو، بریک، هیپاپ، زومبا، رپ، هندی و ...

آموزش توسط B BOY و B GIRL های معروف و مطرح کشور

آموزش جهت مسابقات BC و BATTEL OF THE YEAR و فستیوال ها

و...

با شماره ای که روی کاغذ نوشته شده است تماس می گیرم، خانمی گوشی را بر می دارد و بعد از سلام و علیک مرسوم، خودم را در شُرُف دامادی معرفی می کنم و این که بعد از ماه صفر مراسم عروسی خواهم داشت، قیمت پیشنهادی اش برای 10 جلسه 400 هزار تومان است بصورت خصوصی و در منزل متقاضی!

از او می پرسم برگزاری کلاس بصورت نیمه خصوصی چگونه است که می گوید بین 2 تا 5 نفر با هم هماهنگ می کنید و قیمت هم 300 هزار تومان محاسبه می شود.

نکته دیگری که توجه ام را جلب کرده معنای عبارت B BOY و B GIRL است که توضیح می دهد: مربیان برخی رقص های غربی مانند بریک و هیپاپ و ... را با این اصطلاح معرفی می کنند.

پرسش بعدی ام مسابقات رقصی است که با عنوان BATTEL OF THE YEAR و BCمعرفی شده است که در کمال تعجب خانم پاسخ دهنده می گوید این مسابقات در ایران برگزار می شود و ما متقاضیان را برای مسابقات آموزش می دهیم و آماده شان می کنیم.

بعد از خداحافظی سراغ برخی سایت های رسمی داخلی می روم که به نوعی نیازمندی های آنلاین محسوب می شوند، در آنجا هم از آموزش رقص تانگو ویژه عروس و داماد و باباکرم خودمان بگیریم تا اسپانیش و زومبا و ... به متقاضیان خدمات ارائه می شود.

نکته جالب اما این است که اغلب این خدمات دهندگان آموزشگاه رسمی نیستند و بصورت زیرزمینی و در فضایی غیررسمی و بدون مجوز فعالیت می کنند که به نظر می رسد نهادهای نظارتی و دستگاه های فرهنگی چندان برایشان ترویج رقص های غربی، آموزش آن و برگزاری حتی فستیوال های رقص و مسابقات رقص در ایران چندان اهمیتی ندارد و جزء اولویت هایشان نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۱۵
نوذر
-
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
نكته جالب اما این است كه اغلب این خدمات دهندگان آموزشگاه رسمی نیستند و بصورت زیرزمینی و در فضایی غیررسمی و بدون مجوز فعالیت می كنند .......
یك ایرانی
-
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
مرگ بر داعش و نوكران آمریكا
جواد
-
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
سلام .
به به واقعا" حجالت اور است شكم سیر چه كارها كه نمی كند
مریم
-
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۱
.شادی و رقص خیلی هم خوبه.ای كاش به این مراكز مجوز فعالیت داده می شد و بر انها نظارت می شد تا همه بتونن با خیال راحت تو این كلاسها شركت كنن.
حسین
-
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۱
۰
تو این اوضاع اقتصادی و كمبود شغل
این كار خیلی خیلی خیلی خیلی بهتر از خیابان گردی
دزدی
كیف زنی
اختلاس
رشوه
میباشد
2222
-
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۱
۰
كلاسهای اروبیك هم كاملا كلاس رقص را دارند یا تو همون مكان یا مكان های دیگه مثل ورزشگاه خرمشاد تو جنت اباد
مریم
-
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
حالا مثلا چه ایرادی داره همچین كلاسهایی وجود داشته باش و بخوایم رقص یاد بگیریم.البته به صورت مختلط نباشه .همیشه كه نباید همه چی رو محدود كرد برای جوونها
حاج خانم
-
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۱
۰
روی این كشور یه پوسته دروغ قرار گرفته و زیرش همش چرك و خون و ...
اگر از اول هر چیزی سز جای خودش قرار می گرفت اوضاع مملكت این نبود كه مردم دنبال این چیزا باشن و اقا زاده ها بخورن و اختلاص كنن و خون مردم تو شیشه كنن . متاسقم
هموطن
-
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۲
۰
مرگ بر داعش
اموزش رقص
-
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۱
دوست عزیز همه ادما نباید مثله شما فكر بكنند تا چیزی متقاضی نداشته باشد به وجود نمی آید همانطور كه در شهرها امروزه نعل بندیها وجود ندارند و به جای آن خدمات لاستیك جایگزین شده است این آموزشها و مسابقات صدا و خواست مردم ایران است (حداقل بخش قابل توجه ای )كه اتفاقا دیده و شنیده نمیشود و به صورت زیرزمینی به وجود می آید تجربه نشان داده كه نه چادر برداشتن از سر مردم كار درستی است و نه چادر گذاشتن سر آنها و هر دو به یك اندازه بد و بی نتیجه است
همشهری
-
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۱
سلام
با در نظر گرفتن گرفتاری های دولت متبوع و محترم برای جمع آوری اعتیاد بین جامعه الخصوص جوانان كشور، فكر می كنم چنانچه مجوز این كار رسمی صادرگردد نه تنها نوعی ورزش می باشد بلكه می توان این مراكز را تحت كنترل قرار داد. مگر در پارك ها و یا بعضا آموزش صبح گاهی ورزش در سیما كار غیر از این انجام می دهد. بهر حال به نظر بنده بهتر از اعتیاد به مواد مخدر و سایر مسایل دیگر می باشد ، امروزه علم پزشكی به این موضوع رسیده كه نرمش برای بدن انسان سلامتی بدنبال دارد در كشور ژاپن بعد از سن 40 سالگی ورزش رزمی و نرمش های آن را توصیه می كنند.
افتخاری
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۱
۰
سلام
فرض كنین جایی كه دستشویی نباشه چه اتفاقی می افتد؟
در كشوری كه چنین آزادی های وجود ندارد غیر این انتظار نمی رود! همه نمی خواهند مثل آقایان به بهشت بروند، مگر شما ها خیر و صلاح مردم را قرار هست تعیین كنین؟ چه اشكالی دارد كلاس رقص باشد؟
امیدوارم جام جم جسارت نشر داشته باشد!
ناشناس
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
شما بفرمایید برید دبی ...زیاد ماهواره تماشا كردید
شپلك
-
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۱
مرگ بر داعش
روح الله
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
هر مستی یك سستی داره و هر سستی یك تباهی و سوء استفاده ای داره پس بر باعث بانی اینكار همان امریكای شغال لعنت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها