با ابوالقاسم حسینجانی، شاعر شعر معروف «جاده و اسب مهیاست، بیا تا برویم...»

عاشورای اختیاری و عاشورای دستوری

رئیس کانون مداحان و شاعران:

۸۰ هزار مداح در کشور شناسایی شده‌اند

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی گفت: ۸۰ هزار عضو مداح شناسایی‌شده در سطح کشور وجود دارد و فعالیت می کنند.
کد خبر: ۹۶۷۶۰۶
۸۰ هزار مداح در کشور شناسایی شده‌اند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، مصطفی خورسندی در رابطه با فعالیت‌های کانون مداحان کشور افزود: در سطح کشور ۸۰ هزار عضو مداح شناسایی‌شده و ۴۲۵ دفترداریم، البته کانون مداحان متفاوت‌تر از سایر مجموعه‌هاست چراکه از پایین‌ترین سطح انتخابات آن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انتخابات در کانون مداحان ابتدا به شکل شهرستانی، بعد در شهری، سپس استانی و کشوری است و درواقع انتخابات انتصابی نیست بلکه از پایین‌ترین سطح انتخابات انجام می‌شود.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور گفت: کاری که ما در حال انجام آن هستیم ساماندهی چهار سطح مداحان است که سه سطح شامل پیر غلامان، ذاکرین و افرادی است که تازه به این جمع پیوسته‌اند.

خورسندی ادامه داد: آموزش‌های در سطح کشور انجام می‌شود آموزش کارگاهی است که با هماهنگی و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی و گروه‌های به نام خانه مداحان که من ریاست آن را بر عهده‌دارم، بسیج مداحان و مجموعه‌های در حال انجام است تا شاهد رشد در این زمینه باشیم.

وی در رابطه با تعداد برنامه‌های اجراشده مشابه یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی گلستان در سطح کشور گفت: مشابه این برنامه با عناوین دیگر در سطح همه استان‌ها و در خانه مداحان برگزار می‌شود.

تبدیل منازل به حسینه

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور با تأکید تبدیل خانه‌ها به حسینیه‌ها اظهار کرد: معتقدم اگر منازل را تبدیل به حسینیه کنیم درواقع یک مرکز فرهنگی ایجاد کرده‌ایم و باعث تغییر جامعه شده‌ایم.

خورسندی توضیح داد: من از تمام افرادی که عاشق امام حسین (ع) هستند تقاضا می‌کنم روضه‌خوانی‌های خانگی را افزایش دهند چراکه اگر ترویج پیدا کند خانواده‌ها و مخصوصاً فرزندان احکام، احادیث و روایات را فرامی‌گیرند و مهم‌تر از همه توسل به اهل‌بیت رواج پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: همان‌طور که شاهد هستیم در ایام ماه رمضان و محرم و صفر میزان جرم و جرائم کاهش پیدا می‌کند، کمترین مشکلات اجتماعی را سپری می‌کنیم و به شکل کلی خانواده‌ها از خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند مصون می‌شوند؛ پس باید در ترویج روضه خوانی های خانگی تلاش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
هر كی رو نباید مداح دونست ، چون یك سری تو عروسیها هم میخونند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها