نگاهی به برترین خودروهای عرضه شده در نمایشگاه سِما

پرچمداران دنیای خودرو در سال 2016

در بین نمایشگاه های خودروی جهان نمایشگاه سالانه سِما SEMA سرواژه (Specialist Equipment Manufacturer Show) با حضور برندهای خاص خودرو بخوبی می‌درخشد.
کد خبر: ۹۶۷۵۹۴
پرچمداران دنیای خودرو در سال 2016

امسال نمایشگاه سما، میزبان بیش از صد هزار فعال خودروساز از بیش از صد کشور بود. در این نمایشگاه که از 10 تا 13 آبان در لاس‌وگاس برگزار شد، بیش از 60 هزار خریدار فعال داخلی و بین‌المللی حضور داشتند. خودروها در 12 بخش تقسیم شده بودند و در بخش نمایش محصولات جدید هم تقریبا چیزی حدود 2500 قطعه، ابزار و اجزا معرفی شد. علاوه برآن، در این نمایشگاه، سمینارهای آموزشی، توضیح محصولات، برنامه‌های ویژه و غیره نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌شود. نمایشگاه امسال سما در لاس‌وگاس برگزار شد و در این مکان، خودروهای تغییریافته که از محدودیت‌های عملکردی و طراحی خود عبور کرده بودند، معرفی شدند. امسال خودروهای جذاب و بی‌نظیری در نمایشگاه حضور داشتند که در این مقاله، ویژگی‌های ده مورد از آنها را مرور می‌کنیم.

مزدا ام ایکس-5 اسپیدستر

سال گذشته مزدا با خودروی ام‌ایکس-5 (5 -MX) اسپیدستر، جمعیت حاضر در نمایشگاه سما را به وجد آورد. خودرویی بدون شیشه جلو، چرخ‌های معمولی و کمک‌فنر Coilover، سطح نسل چهارم این خودرو را وارد مرحله جدیدی کرد و اکنون آن را تکمیل‌تر کرده است. در این خودرو همچنان شیشه جلو وجود ندارد. اما به باتری لیتیومی GreenLite G20 دو کیلوگرمی و ترمزهای راحت‌تر مجهز شده است و به همین علت، وزن کلی خودرو به 159 کیلوگرم کاهش یافته و از خودروی 5 -MX استاندارد، در مقایسه با اسپیدستر2015، سبک‌تر شده است. این خودرو درست شبیه کودک محبوب پورشه 550، نسل اول میاتاست. بسیاری از قطعات داشبورد با نمایشگر دیجیتالی شده و افزایش قدرت 6 تا 7 اسب بخار از دیگر ویژگی‌های این خودروست.

شورولت کوپو کامارو

شورولت کامارو از مدت‌ها پیش قهرمان طرفداران مسابقه‌های اتومبیلرانی traffic-light بوده ، اما محبوب حرفه‌ای‌ها هم هست. شورولت کوپوکامارو که در نمایشگاه سما معرفی شد، برای مسابقه آماتورها در کلاس Stock Eliminatorخودروهای NHRA آماده است. این خودرو به شاسی و سیستم تعلیق مسابقه‌ای شامل اکسل عقب یک تکه، کمک‌فنرهای تنظیم‌شونده جلو، اتصال چهارنقطه‌ای در عقب، دیسک ترمزهای دست‌ساز، سیستم فرمان راک اند پینیون و پمپ سوخت فشار قوی مجهز است. لاستیک‌های شورولت کوپوکامارو محکم و ساخت شرکت هوسی‌یر بوده و دیواره لاستیک نیز بلندتر از قبل شده است. سه نوع موتور هشت سیلندر در دسترس است که تمام آنها مجهز به جعبه دنده خودکار سه سرعته هستند. قطعات ارتقایافته این خودرو ضریب بهتری را در اکسل دارند و پکیج میل سوپاپ و سرسیلندر نیز باعث دستیابی به گشتاور بالاتری شده است. از این خودرو فقط 69 نمونه برای سال 2017 ساخته خواهد شد و خریداران احتمالی باید به طور مستقل برای خرید این خودرو ثبت نام کنند.

فورد اف-150 رپتور

فورد یک‌سری خودرو و کامیون با خود به نمایشگاه امسال آورد. بسیاری از آنها فقط برای تفریح در نمایشگاه بودند، اما یکی از آنها، آینده بسیار بلندپروازانه‌ای دارد. این خودرو می‌تواند با تمام خودروها رقابت کند. در این خودرو تغییرات بسیار کمی صورت گرفته و به آن فقط قفس غلت‌گیر فولادی، باتری سوختی مقاوم در برابر سوراخ شدن، صندلی‌های مسابقه با محافظ و چراغ‌های ال‌ای‌دی اضافه شده است. سیستم تعلیق آن که منطبق با تنظیمات کارخانه‌ای بود به دلیل وزن تجهیزات اضافه شده مربوط به مسابقه، اصلاح شده و موتور شش سیلندری اکوبوستر، با قدرت 450 اسب بخار 5/3 لیتری، نیز همان‌طور دست نخورده باقیمانده است. این خودرو با موتور استوک، جعبه دنده و درجه بندی سیستم انتقال توان، می‌تواند به خودرویی بی‌نظیر تبدیل شود.

دوج دورانگو شیکر

اولین رونمایی این خودرو، در نمایشگاه سما امسال انجام شد. دورانگو در حال حاضر یک خودروی شاسی‌بلند در بازار است. در بخش اصلی این خودرو یک موتور 4/6 HEMI، هشت سیلندری با توان 475 اسب بخار وجود دارد. از بخش های دیگر این خودرو می‌توان به طراحی جلو پنجره جدید برای تهویه بهتر، لوله‌های اگزوز مرکزی، رکاب‌های جانبی مشکی براق، اسپویلرهای عقب و یک رنگ آبی فوق العاده با طرح‌های مشکی اشاره کرد. ترمزهای ویژه SRT متناسب با موتور هشت سیلندر قوی آن روی این خودرو قرار گرفته است.

هیوندای ولستر گارنید

هیوندای فقط به دلیل خودروهای اسپرتش شناخته نشده است. اگرچه همان تاریخچه تیونرهای برخی برندهای ژاپنی را ندارد، با این حال امسال بدون ترس و واهمه به نمایشگاه سما آمده است. ولستر گارنید مجهز به چرخ‌های سه تکه و یک گارد عقب معمول است. این خودرو به لطف موتور توربوی چهار سیلندر، یک خنک‌کننده جدید، یک داون‌پایپ (لوله پایین) و بادگیر هوای خنک و تنفس از طریق اگزور کت‌بک، قدرت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. در بخش ظاهری اولین چیزی که خودنمایی می‌کند رنگ‌آمیزی خاص بدنه و ترکیب زیبای رنگ قرمز و خاکستری است که آن را بیشتر شبیه اتومبیل‌های مسابقه‌ای کرده است؛ ارتفاع کمتر خودرو نسبت به نسخه استاندارد و استفاده از رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های تویو نیز باعث جلب توجه بیشتر این مدل خاص می‌شوند. رکاب‌های جانبی نیز بخش دیگری از مشخصه‌های ظاهری این خودرو هستند.

کیا سورنتو اسکی گوندولا

این خودرو، محبوب طرفداران مسیرهای پربرف خارج از جاده است. رانندگی خودکار این خودرو آن را در بزرگراه‌ها ایمن کرده و رفت‌وآمد با آن راحت صورت می‌گیرد. این خودرو به نوعی اسنوموبیل با بهترین فناوری‌های روز تبدیل شده است. حرکت با کیا سورنتو اسکی گوندولا روی برف بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. البته با این خودرو می‌توان به تفریح‌های دیگری نیز فکر کرد. به جای لاستیک در این خودرو، ریل و تسمه قرار گرفته و آن را مناسب حرکت روی برف و یخ کرده است. درهای ورود و خروج به صورت متقارن و به سبک درهای رولزرویس باز می‌شود و دو صندلی جلوی خودرو قرار دارد که برخلاف جهت همیشگی و در مقابل صندلی‌های عقبی نصب شده‌اند و فضای داخل خودرو را در زمان‌های مورد نیاز به مکانی برای گفتگو تبدیل می‌کند. این خودرو نیازی به راننده ندارد. فضای درونی نیز بسیار مستحکم و ویژه طراحی شده است. روی خودرو هم می توان تمام تجهیزات مربوط به تفریح در مکان های برفی مانند چکمه، ساک و چوب اسکی را قرار داد.

دوج شیک‌داون چلنجر

نسل فعلی دوج چلنجر با نگاهی به گذشته و طراحی دوباره، این بار با نام دوج چلنجر شیک‌داون وارد بازار شد. در طراحی جدید، چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره اضافه شده است. همچنین برای این خودرو، سپر جلو و اسپویلر عقب سفارشی طراحی شده و به رینگ‌های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب مجهز شده است. موتور هشت‌سیلندر آن می‌تواند 485 اسب بخار قدرت تولید کند. در همین حال یک جعبه دنده شش سرعته دستی متعلق به دوج وایپر، وظیفه انتقال قدرت این موتور را به چرخ‌های عقب دارد. فضای داخلی قدیمی چلنجر 71 هم تغییر کرده، به‌طوری‌که به صفحه آمپر مدرن و فرمان و صندلی‌های متعلق به وایپر امروزی مجهز شده است. همچنین صندلی‌های عقب حذف شده و به جای آن یک رول کیج نصب شده است.

جیپ سی‌جِی66

برای ساخت این خودرو، از شاسی TJ رانگلر و بدنه مدل 1966 Willy CJ universal Tuxedo Park استفاده شده است. طراحان در این خودرو از از عناصر به کار رفته در آخرین مدل رانگلر و لوازم جانبی Mopar که سرانجام قرار است در معرض عموم قرار بگیرد، استفاده کرده‌اند. فهرست لوازم جانبیMopar که در سی‌جی66 به کار رفته عبارتند از: پوشش موتور، ورودی هوا، اگزوزکت‌بک (cat-back)، سپرها، صفحات ترمز و رکاب‌های مخصوص و تعدادی وسایل دیگر. همچنین محورهای Dana 44 Crate هم در جلو و هم در پشت خودرو با یک کیت بالا برنده 5 سانتی‌متری قرار دارند. صندلی‌های دوج Viperدر این خودرو استفاده شده که راننده و سرنشینان را محکم در بر می‌گیرد.

تویوتا لند اسپید کروزر

این لندکروزر در ظاهر ممکن است عادی به نظر برسد اما خودرویی بی‌نظیر است. این غول ژاپنی مجهز به پیشرانه‌ای با قدرت خارق‌العاده 2000 اسب بخار شده و می‌تواند به حداکثر سرعت 355 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ یعنی بیشتر از بنتلی بنتایگا، سریع‌ترین SUV حال حاضر دنیا و این که می‌تواند با سریع‌ترین خودروهای دنیا، مسابقه دهد. این نیروی ویران‌کننده از یک موتور 7/5 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ تأمین می‌شود. شاسی خودروی فعلی، تغییر اساسی یافته و دو موتور توربو شارژ و جعبه دنده ATI به آن افزوده شده است. بی شک این ابر خودرو را باید گزینه‌ای مناسب برای فعالیت های خارج از جاده و همچنین استفاده نظامی دانست و این که این خودرو مسلما در بخش فنی و سیستم ترمز و تعلیق به روز شده است.

هیوندای سانتا فست

خودرویی شاسی‌بلند با قدرت 1040 اسب بخار است. در واقع تیم سازنده کره‌ای خودروهای سانتافه، نام این خودروی جدیدشان را سانتافست گذاشته‌اند. قدرت خودرو از یک موتور شش سیلندری، 8/3 لیتری با دو توربو و همچنین خنک‌کننده درونی به‌دست می‌آید. نیروی این خودرو با جعبه دنده شش سرعته دستی متعلق به هیوندای جنسیس R-spec به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ویژگی‌های دیگر این خودرو ، داشتن پیستون آریاس، میله‌های فولادی، میل سوپاپ Bisimoto-Web و مکانیسم محرک سوپاپ Supertech است. سانتافست دارای دیفرانسیل عقب از هیونداری اکوس و همچنین رینگ‌های 19 اینچی است. سازندگان این خودرو معتقدند این شاسی‌بلند می‌تواند براحتی توجه و رضایت مشتریان را به دست آورد و در واقع می‌توان گفت این خودرو توانسته به یکی از خودروهای برتر این نمایشگاه تبدیل شود.

مترجم: نادیا زکالوند

جام‌جم

منبع: newatlas.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نام
-
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
آشغال و تكراری
همی
-
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۰
۰
چرا خبری از آخرین دستاوردهای مونتاژ كاران داخلی خبری را منتشر نمی كنید.

نیازمندی ها