رئیس کلانتری 109 بهارستان صبح امروز از دستگیری یک حامل اشیای عتیقه قاچاق در محدوده بهارستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۵۱۲
قاچاقچی عتیقه در تهران به دام افتاد

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ مهدی کرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: روز گذشته یکی از تیم های گشتی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که به رفتارهای فردی که یک ساک بزرگ را حمل می کرد و سعی داشت آن را از دسترس دیگران دور نگه دارد مشکوک شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت جغرافیایی و احتمال وجود خطر برای شهروندان ماموران به فرد مظنون دستور توقف دادند و بلافاصله با هماهنگی های لازم از سوی مقام قضایی دستور بازرسی کیف مذکور صادر شد.

رییس کلانتری 109 بهارستان ادامه داد: متهم که سعی داشت با حرف های ضد و نقیض از دست ماموران خلاص شود در نهایت مجبور به تمکین شده و در بازرسی از ساک همراه وی چندین قطعه اشیای قدیمی و عتیقه شامل یک جلد قرآن، تبرزین، شیپوری از جنس شاخ، باد زن دمنده، 2 رشته تسبیح سفالی و یک قاب فلزی قرآن کشف و ضبط شد.

سرهنگ کرمی اظهار داشت: بر این اساس متهم به همراه اموال مذکور به کلانتری منتقل و پس از هماهنگی با کارشناسان میراث فرهنگی قرآن مذکور مورد بررسی قرار گرفت که قدمت آن به حدود 300 سال قبل تخمین زده شد و همچنین سایر اقلام مکشوفه نیز جز اموال قدیمی و عتیقه مشخص شدند.

گفتنی است،‌ متهم با شکایت نماینده قانونی سازمان میراث فرهنگی و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد تا در این خصوص تحقیقات تکمیلی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها