مدیر مسئول روزنامه وزین با سلام احتراما باستحضار می ‏رساند اینجانبان ساکنین خیابان بلوط (ضلع غربی ساختمان مجتمع دانشگاهی نیایش-میدان پونک) در همسایگی ساختمان دانشگاه که شامل دهها خانوار ساکن در آپارتمان‌های حاشیه‏‏ خیابان بلوط است، متاسفانه با راه ‏اندازی تاسیسات ساختمان دانشگاه (از مدت زمانی بیشتر از شش ماه) با صدای غرش مداوم 24 ساعته موتورخانه تاسیسات مواجه شده‏ ایم.
کد خبر: ۹۶۷۵۱۰
آلودگی صوتی در خیابان بلوط

ابتدا گمان همسایگان بر این بود که تاسیسات در حال راه ‏اندازی است و حتما رفع عیب خواهد شد، بنابراین تحمل نمودیم، همانگونه که سالهاست سر و صدای شبانه‏ روزی مربوط به کارگاه ساختمانی را اعم از رفت و آمد کامیون ها و فعالیت لودرها، بیل‏ های مکانیکی غول‏ پیکر همراه با گرد و خاک بی‏امان‏شان، چکش‏ ها و مته‏ های مکانیکی و صدای بی‏ امان و طاقت‏ فرسای چکش‏ کاریها و فرزکاری‏ ها و ... و نیز صدای شبانه کارگران مقیم در کانتینرها از دعوا و کتک کاری و بد و بیراه‏گویی گرفته تا رقص و آوازهایشان و همچنین ترافیک سنگین و شدید ناشی از پارک خودروهای متعلق به افراد مرتبط با دانشگاه که حتی ورود و خروج به خانه‏هایمان را با کندی مواجه ساخته است تحمل کردیم و می‏ کنیم.

چرا که جایگاه دانشگاه در جامعه ما و در افکار عمومی جایگاهی رفیع و مایه فخر و مباهات است، و چه افتخاری بزرگتر از این که در همسایگی چنین ارگان وزینی باشیم، ولی اینک که بیش از چهار ماه است از این سر و صدای غیرقابل تحمل و توان‏فرسا می‏ گذرد به این باور رسیده ‏ایم که این آشوب و بلوا مهمان ناخوانده‏ای است که قرار است با ما زندگی کند و با ما و در کنار ما باشد، آنهم در تمام بیست و چهار ساعت شبانه روز و همچنین در تمام روزهای سال.

سر و صدایی که یقینا از نظر کارشناسان محیط زیست و نیز کارشناسان بهداشت محیط از مصادیق بارز آلودگی صوتی بوده و در صورت بازدید و بازرسی با مخالفت آنان و نیز تاییدشان مبنی بر معیوب بودن سیستم تاسیساتی مواجه خواهد شد.

خوشا به حال ما ساکنین، که قرار است به این موسیقی گوش خراش گوش جان بسپاریم!!!!!!!!!!!! آنهم در زمانی که صاحبین اصلی آن در منازل خود به دور از این سر و صدا در آرامش ‏اند! همه ما ساکنین این محل:

- سالمندان که بعد از عمری نیاز به آرامش و سکوت دارند.

- فرزندانمان که قرار است در آرامش بزرگ شوند و شاید در آینده از ساکنین این دانشگاه باشند.

- و بالاخره خود ما که از صبح تا شب در محیط کارمان با انواع فشارها و استرس ها مواجه بوده ‏ایم و قرار است شب را در خانه‏ هایمان در آرامش و سکوت به استراحت بپردازیم.

ریاست محترم دانشگاه، متاسفانه در مراجعات حضوری تعدادی از همسایگان در این خصوص به برخی از مسئولین مرتبط در این واحد دانشگاهی، ظاهرا دانشگاه در رفع این عیب و نقص بزرگ هیچ تصمیمی ندارد، لذا خواهشمند است در جهت پاسخگویی به این مکتوب دستور به اقدام فرمایید، تا این معضل با درایت و هوشمندی حضرتعالی و عوامل تحت امر رفع گردیده و آرامش به خانه ‏های ساکنین برگردد.

یقین داریم که حضرتعالی بر ناگواری موضوع اذعان دارید، لذا آنچه که در توان دارید به جهت حل این مشکل بزرگ، بکار خواهید بست.

بدیهی است ضمن احترام و ادب به محضر محترم آن مقام ، و همچنین احترام و ادب به مقام شامخ دانشگاه و دانشجو، با توجه به نظرسنجی انجام شده از همسایگان و شکایت و اعتراض آنها به این معضل مهم زیست محیطی، در صورت عدم رسیدگی در اسرع وقت، مراتب از طریق نهادها و ارگانهای زیر پیگیری خواهد شد: - شورایاری محل - شورای شهر تهران بزرگ - شهرداری منطقه 2 تهران بزرگ - سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی - اداره کل محیط زیست و حفظ منابع طبیعی استان تهران - اداره کل بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی - نمایندگان محترم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی - اداره بهداشت و درمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران - واحد شکایات مردمی روزنامه ‏های کثیرالانتشار - واحد گزارشگیری برنامه «در شهر» - واحد گزارشگیری شکایات مردمی «شبکه خبر» سیمای جمهوری اسلامی ایران - واحد گزارشگیری سلامت و بهداشت برنامه خبری «20:30» (با مسئولیت و اجرای آقای سلامی) - و نهایتا در صورت لزوم، طرح موضوع بعنوان یک مورد انتظامی در مراجع ذیصلاح قضایی. امضاء کنندگان جمعی از همسایگان.

فرهود توتونچیان - 09123017345.

خبرنگار افتخاری جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها