دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی:

زائران بلیت بالاتراز نرخ مصوب نخرند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه 9 شرکت هوایی جابجایی زایران حسینی را در ایام اربعین برعهده دارند، گفت: هنوز ظرفیت برخی از شرکت ها خالی مانده است و زایران از خرید بلیت بیش از نرخ های مصوب خودداری کنند.
کد خبر: ۹۶۷۴۶۴
زائران بلیت بالاتراز نرخ مصوب نخرند

به گزارش جام جم آنلاین ،مقصود اسعدی سامانی افزود: در ایام اربعین حسینی شرکت های هوایی ایران ایر، ماهان، آسمان، معراج، کیش ایر، تابان، آتا، زاگرس و کاسپین با انجام پروازهای برنامه ای و فوق العاده نسبت به جابجایی زایران ایرانی اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه در مجموع شرکت های هوایی 35 دفتر مجاز را برای فروش بلیت ایام اربعین حسینی تعیین کرده اند، گفت: اسامی این دفاتر مجاز در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی به سهولت قابل دسترسی است.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: هر چند برخی از دفاتر غیرمجاز بلیت را با قیمت بالاتری فروخته اند و هم اکنون پرونده آنها در سازمان تعزیرات حکومتی سازمان هواپیمای کشوری در دست بررسی است، اما هرچه به ایام اربعین حسینی نزدیک می شویم قیمت بلیت ها روند کاهشی دارد.
به گفته اسعدی سامانی ، نرخ بلیت رفت و برگشت پروازهای هوایی برای انتقال زائران ایرانی به عراق در ایام اربعین حسینی از تهران و سایر شهرهای ایران به غیر از مشهد مقدس یازده میلیون ریال ( یک میلیون و 100هزار تومان ) تعیین شده است. قیمت یک سره آن 660 هزار تومان است.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: بلیت رفت و برگشت شرکت های هوایی از مشهد به نجف و بغداد و بالعکس نیز 13 میلیون و 500 هزار ریال( یک میلیون و 350 هزارتومان) قیمت گذاری شده است.
اسعدی سامانی گفت: با این حال اگر مسافری بلیت خود را بالاتر از نرخ های مصوب تهیه کرده ، براساس هماهنگی های انجام شده می تواند قبل از پرواز به شرکت مربوطه مراجعه و مابه التفاوات آن را دریافت کند، هرچند که بلیت صندلی های بیزینس کلاس شامل این نرخ گذاری نیست.
وی تاکید کرد: براساس بازرسی های محسوس و غیر محسوس و ارزیابی های انجام شده هیچکدام از دفاتر مجاز عرضه بلیت های اربعین حسینی بالاتر از نرخ های مصوب بلیت عرضه نکرده اند و عرضه بلیت با قیمتهای مصوب در این دفاتر همچنان ادامه دارد.
پیش از این رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این سازمان برای انجام پروازهای هوایی اربعین حسینی برای شرکت های داخلی 528 سورتی پرواز و برای هواپیماهای عراقی 136مجوز صادر کرده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر هفته ای 105 مجوز پرواز برنامه ای به مقصد عراق صادر شده که در بعضی مواقع این تعداد به 191مجوز پرواز در هفته افزایش یافته است.
هرسال بیش از دو میلیون زایر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا می شوند و مسوولان شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و حمل و نقل جاده ای برنامه های مناسبی را برای تسهیل تردد زایران در این ایام اجرا می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها