رئیس انجمن علمی شتر کشور:

تولید سالانه 9 هزار تن شیر شتر در کشور

رئیس انجمن علمی شتر کشور با اشاره به کاهش 2 درصدی صنعت پرورش شتر در ایران گفت: سالانه بیش از 9 هزارتن شیر شتر در کشور تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۰۲۰
تولید سالانه 9 هزار تن شیر شتر در کشور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از بندرعباس، سعید زیبایی در کارگاه آموزشی شترداران هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: در کشور حدود 154هزار نفر شتر وجود دارد و بطور مستقیم 22هزار خانوار به کار پرورش شتر مشغول هستند.

وی تصریح کرد : سالیانه کشور به 13هزارتن گوشت شتر نیاز دارد که هم اکنون 5هزارتن آن در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

رئیس این انجمن گفت : در طی 50سال اخیر صنعت شترداری در جهان 2درصد افزایش داشته واین امر در کشور ایران به دلیل نگاه سنتی به این صنعت و عدم وجود مراکز تحقیقاتی در خصوص مزایای شتر 2درصد کاهش داشته است. مچنین سالیانه قریب به 9هزارتن شیر شتر در کشور تولید می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنعت شتر نیاز به تغییر جدی در سیاست های کلان کشور دارد اظهار داشت : برای کل کشور سند چشم انداز توسعه صنعت شتر را تدوین کرده ایم که مهمترین محورهای این سند شامل افزایش جمعیت شتر از 54هزارنفر به 250هزار نفر در مدت 10سال آینده ، افزایش تولید گوشت و شیر شتر است.

زیبایی با تشریح ظرفیت های صنعت شترداری هرمزگان اظهار داشت : در هرمزگان بیش از 20هزارنفر شتر وجود دارد که باید از این ظرفیت برای رونق اقتصادی وایجاد اشتغال پایدار بیشترین بهره را برد.

رئیس انجمن علمی کشور خاطر نشان کرد : با توجه به شرایط اقلیمی و همجواری هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج فارس این استان می تواند به عنوان قطب صنعت گردشگری و شتر دوانی کشور مطرح شود.

زیبایی عنوان کرد: استان سیستان بلوچستان با داشتن 700هزار نفر شتر رتبه اول وهرمزگان با داشتن 20هزار نفر شتر رتبه سوم پرورش شتر را درکشور دارند.

وی اذعان کرد: شتر جمازه هرمزگان یکی از مهمترین ظرفیت هایی است که می توان در بحث شتر دوانی و گردشگری از آن استفاده کرد.

زیبایی تاکید کرد : برای اینکه صنعت شترداری هرمزگان توسعه یابد پرورش دهندگان شتر شیوه های سنتی خود را کنار گذاشته و بسوی شیوه های علمی و نوین گام بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها