مزدا از آن دسته شرکت‌های خودروسازی است که یک استراتژی مهم و تعیین‌کننده را برای نگه داشتن جایگاه خود در بازارهای جهانی دنبال می‌کند: توجه به ذائقه مشتری و تولید محصولاتی که شاید هیچ گاه در خط فکری طراحان آن جایی نداشته است.
کد خبر: ۹۶۶۷۰۳
رودستری جذاب از خودروساز معروف ژاپنی

نگاهی به روند پوست‌اندازی این خودروساز در دو دهه گذشته گویای نکات بسیاری است. حالا این شرکت یکی از بازیگران اصلی بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی دنیا محسوب می‌شود و هرازگاه با رونمایی از محصولی خاص، تکانی حسابی به بازار می‌دهد. رودستر فشرده جدید این شرکت نیز یکی از همین محصولات خاص محسوب می‌شود.

مزدا اعلام کرده در بهار پیش رو فروش این خودرو را در برخی کشورهای اروپایی به عنوان بازار هدف اصلی آغاز خواهد کرد، خودرویی که اندکی بیش از 22 هزار پوند (حدود صد میلیون تومان) قیمت دارد، اما این خودروی جذاب چه ویژگی‌های خاصی دارد؟ مزدا محصول جدیدش را در شش نسخه ارائه کرده است.

رانندگی با MX-5 RF لذتبخش است. جعبه‌دنده اتوماتیک این خودرو بیش از هر نکته فنی دیگری جلب‌نظر می‌کند. همچنین به‌کارگیری نسل پیشرفته کروز کنترل، کنترل اوضاع جوی و یک سیستم رسانه‌ای هفت اینچی و لذت رانندگی ایمن و همراه با سرگرمی را برای راننده و سرنشین دیگرش به سطحی مطلوب می‌رساند. وقتی به این مجموعه تایرهای 16 اینچی و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای را اضافه می‌کنیم، دیگر کمبودی احساس نمی‌کنیم.

نسخه Sport Nav که قیمت آن کمی بیشتر است، مجهز به صندلی‌های دارای سیستم گرمایشی، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم پیشرفته ورود بدون سوئیچ به خودرو و حسگرهای جدید پارک است.

اما جذاب‌ترین مدل این محصول جدید 160Launch Edition نام دارد که قرار است فقط 500 دستگاه از آن تولید شود. تولید محدود هر خودرو و البته این مدل از MX-5 RF یک استراتژی شناخته شده از سوی شرکت‌های خودروساز محسوب می‌شود تا آن را در بازارهای جهانی متمایز از دیگر محصولات نگاه دارد. این نسخه خاص به موتور 0/2 لیتری با توان 158 اسب بخار مجهز است که حدود 29 هزار پوند (حدود 132 میلیون تومان) قیمت دارد. چرخ‌ها در این مدل به فناوری پیشرفته BBS مجهز است. خریداران این مدل پس از باز کردن درِ صندوق عقب، یک کیف بزرگ و مجهز به کامل‌ترین تجهیزات ایمنی را مشاهده می‌کنند.

مزدا این خودرو را در تأسیسات «اوجینا» واقع در هیروشیما تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در بازار کشورهایی مثل بریتانیا به عنوان یک رودستر لوکس فروخته شود. این رودستر با سقف انعطاف پذیرش که با سرعت چشمگیری باز و بسته می‌شود، توجه کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود جلب کرده، تا آنجا که آن را از موفق ترین محصولات این خودروساز ژاپنی در سال‌های اخیر عنوان می‌کنند.

مترجم: مهدی پیرگزی

جام‌جم

منبع: carmagazine.co.uk

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها