فرمانده انتظامی نوشهر با تائید انتقال یک دستگاه خودرو به پارکینک این نیرو با ۲ کودک خوابیده در آن ، گفت که به علت بخار گرفتگی شیشه خودرو ، مامور متوجه حضور کودک در آن نشده بود.
کد خبر: ۹۶۶۱۴۹
توضیح‌ ناجا در مورد انتقال‌ خودروی‌ حامل‌ دو‌ کودک به‌ پارکینگ +فیلم

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، فیلم کوتاهی به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد پدر و مادر 2 کودک شب هنگام به پارکینگ یک پاسگاه انتظامی مراجعه کردند و مدعی شدند که خودرویشان را ماموران در حالی که کودکانشان در آن خواب بودند ، به پارکینگ منتقل کردند.

در این فیلم مرد و زنی که چهره آنها مشخص نیست با داد و فریاد وارد پارکینگ نیروی انتظامی می شوند و از این که مامور انتقال دهنده توجهی به کودکان داخل خودرو نکرده شکایت می کنند.

مادر کودکان در این فیلم به سراغ خودرو می رود و کودکانش را صحیح و سالم تحویل می گیرد.

فرمانده انتظامی نوشهر امروز در این باره به خبرنگارایرنا گفت: راننده خودروی پراید مورد نظر در اوایل شب هفته گذشته با توقف در خیابان بوعلی نوشهر و در نزدیکی بیمارستان شهید بهشتی و جنب داروخانه سد معبر کرده بود.

سرهنگ غلامعلی صلاحی افزود: مردم طی تماس تلفنی با نیروی راهنمایی و رانندگی شهرستان اعلام کردند که این خودرو در این مکان سد معبر کرده و خواستار رفع آن شدند.

وی ادامه داد: مامور راهنمایی و رانندگی با مراجعه به محل موردنظر که تابلوی حمل با جرثقیل نیز در آن جا نصب بود ،نخست بیش از 10 دقیقه تلاش کرد تا صاحب خودرو را پیدا تا آن را جا به جا کند و پس از آن اقدام به جا به جایی خودرو کرد.

سرهنگ صلاحی با بیان اینکه مامور باید دقت بیشتری می کرد ، گفت: موضوع با دقت و جدیت به صورت کارشناسی در حال پی گیری است هر چند این مامور ناخواسته و بدون هیچ گونه اطلاعی از وجود بچه ها در داخل خودرو،آن را انتقال داده است.

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر افزود: هر 2 بچه در خودرو خواب بودند و پوششی تیره رنگ نیز بر روی آن ها بود که به دلیل بخار گرفتگی شیشه ها در آن شب بارانی امکان دیدن بچه ها وجود نداشت.

طبق ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی راهنمای و رانندگی، خودروهایی که درمحل توقف ممنوع پارک شده باشند درصورت عدم حضور راننده ، ماموران راهنمایی و رانندگی ضمن صدور برگه جریمه ، می توانند خودرو را به نزدیک ترین پارکینگ منتقل کنند.

در صورتی که راننده پیش از انتقال خودرو در محل حضوریابد ، مامور تنها باید نسبت به صدور برگ جریمه اکتفا و از انتقال خودرو به پارکینگ خودداری کند.

گفته می شودراننده این خودرومادر کودکان بودکه آنان رادرحال خواب در خودرو رها کرد و برای انجام کاری از محدوده پارک خارج شد.

مادر این کودکان پس از بازگشت متوجه می شود که خودرویش در محل پارک شده ، نیست که پس سر و صدا ، مردم به او اعلام می کنند که خودرو توسط ماموران راهنمایی و رانندگی به پارکینک منتقل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۶
خیلی عقبیم
-
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
كلا جابجایی خودرو روش درستی نیست می توانند با نصب مانع جلوی پارك خودرو را بگیرند. اگر صاحب ماشین در لحظه ندیدن خودرو در سر جایش ، سكته كند نیروی انتظامی جوابگو هست؟؟؟
شهرام
-
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
متاسفانه این روزها پلیس فقط به دنبال منافع خودش هست و اصلا كمترین توجهی به حقوق مردم نمی كند و ندارد چطور حالا ثابت باید كرد كه مامور تخلف كرده بدون پارتی قدر
محمد
-
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
اون راننده ای كه سد معبر كرده به فكر مردم بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ندا
-
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
بعضی از رانندگان با اصول ابتدایی و اولیه قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا نیستند و بعضی هم آنقدر بی توجه هستند كه خودشان را سلطان جاده ها می دانند و اصلا برایشان مهم نیست بقیه مردم در چه شرایطی قرار می گیرند.
رضا
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
دقیقا
حسین
-
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
متاسفم برای اون مامور ایشان بایستی تنبیه شود چون اگر خدایی نكرده بلایی سر كودكان میامد انوقت باید چكار میكردن
احمد
-
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
متهم اول پدرومادر هستندكه دوتاطفل رو داخل ماشین رها كردن .دوماا ون مامورطبق قانون به وظیفش عمل كرده ولی دقت كافی نداشته! سوماطبق گزارش بالاماشین جلوی بیمارستان پارك بوده اگرآمبولانس با یه بیمارتصادفی یاقلبی خطرناك میخاسته وارد بیمارستان شود این ماشین سد كرده مسیرشونو اتفاقی میافتاد چه كسی جوابگوبود!!!!!!مطمئناهمه این اتفاقات نمیافتاد اگرپدر طبق وظیفه عمل میكرد
رضا
-
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
هیچ كس نمی تواند به خودرو مردم دست درازی كندباید تمهید دیگری اندیشیده شود . در ایران كه ماشین رو از فاصله زیاد رها میكنند و كلی خسارت می بینه وبا برخورد زشت و زننده راهنمایی و رانندگی مواجه میشید راحت تا 200هزارتومان خسارت میبینید .
علی
-
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
متاسفم برای اون پدر مادری كه بچه یك ساله رو تو ماشین ول كرده و پدری كه وسطه خیابون بدون در نظر گرفتن حقوق دیگران پارك كرده مقصر اصلی خود پدر و مادر بی مسئولیت هستند
saeid
-
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
یه مادر دو تا كودك رو چه مدت تنها میزاره میره كه مردم ازین تاخیر به ستوه آمده بعد به راهنمایی بگن بعد راهنمایی بیاد زنگ بزنه جرثقیل بیاد ...
سر همه ما اومده مامورها با جرثقیلها می گردند و سه صوت ماشین رو میبرن
مهدی
-
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
یكی نیست بگه خانم محترم بچه هات را گذاشتی تو ماشین كجا رفتی؟
نترسیدی اتفاق بدتر از این بیفته؟
یوسف
-
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
تقصیراتی كه توسط دولت یعنی سازمانها وتشكیلات مربوط به ان انجام میشود كلا نادیده گرفته میشود به یك طرف بلكه با سر نخ های مثلا باریكی ولی در واقع با ریسمانهای كشتیرانی به قانون ربط داده میشود.مثال:همین فروش ویا اجاره دادن یك طرف خیابان از طرف شهرداری به مردم(پاركبانها) وكلاه بر سر مردم گذاشتن بنام اجرای قانون ونصب تابلوهای توقف مطلقا ممنوع در طرف دیگر خیابان.1و2-دولت ها كلا در ایران مردم را محق نمیدانندوبا فروش یك اهن قراضه بنام ماشین كلك مرغابی میزنند واز زیر بار انجام خدمت رسانی به ملت طفره میروندوبه این ترتیب هم جیب مردم را خالی میكنندوهم به اقتصاد تك محصولی كشور زیانهای جبران ناپذیری میزنند منظورم ایجاد شبكه خطوط تراموابرقی واتوبوس برقیست.3-یعضی پدرها ومادرها فقط اسمشان پدر یا مادرست وكوچكترین مسئولیتی در قبال فرزندان احساس نمیكنندوبحال خود رها كردن فرزندان یكی ازان مواردست.
فرهنگ
-
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
خاك بر سر همچین پدر ومادری كه فرزند خود را در ماشین رها كرده وبه دنیال كار خودشون رفتند،اگه به جای مامورنیروانتظامی شخص می آمد ، ماشین را به همراه بچه خوابیده در ماشین برای همیشه می برد آیا این پدر مادر به خودشان اجازه سر و صدا كردن وحتی شكایت از مامور را به خودشان می دادند وقتی كسی برای خودش برای فرزندش هیچ احترامی قائل نیست چطور میشه انتظار داشت حقوق شهروندی را رعایت كنه. ما این همه ادعای فرهنگمون میشه ولی درعمل .......
ناشناس
-
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
با شما موافقم... واقعا خاك بر سر همچین پدر و مادری!! متاسفانه بعضیا خیلی بی فكر و فوق العاده بی فرهنگن..... جالب اینجاست كه ما همه چیز و تقصیر دیگران میندازیم. مثلا تو همین قضیه سریع میگیم مامور مقصره!!!! اما به قصور خودمون نگاه نمیكنیم.... واقعا واسه همچین پدر و مادری متاسفم...
رزمنده
-
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
ما وارث دو گونه از موجوادت عجیب و غریب در كشوریم.
مردم بی ملاحظه كم سواد. ماموران توجیه نشده بی سوادتر!
امید
-
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
واقعا این جمله رو باید با آب طلا سر در شهرهای ایران نوشت!!!
رضا
-
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
رزمنده كاملا درست گفتی , متاسفانه اكثر مراجع دولتی و اداری قانونمند رفتار نمیكنند و عصبی و خشن هستند و نمیدانند كه باید خادم مردم باشند نه دشمن. آنها باید در جامعه از همه جهت نمونه و فرهنگی باشند و بر اساس قانون(كتاب و دستور عمل) رفتار كنند . پلیس باید راهنما و خادم مردم باشد.
علی
-
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
چرا به بی توجهی والدین اشاره نمی شود كه دو كودك رو توی ماشین ول كردن و رفتن؟
جانباز و بازنشسته
-
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
اگر كسی مجبور نباشد این كار انجام نمی دهد با توجه به این كه هوا هم بارانی بوده . مامور نیروی انتظامی هم باید دقت می كرد . البته این كه می گویم دقت می كرد بنده خودروی خودرا در محل پارك خودروی جانباز پارك كرده بودم و خودم هم پشت فرمان داخل خودرو نشسته بودم و مامور نیروی انتظامی آمدند و بدون توجه به من اشاره كردند كه حركت كنم ومن از پشت فرمان بهش اشاره كردم كه این آرم را نگاه كن آنگاه متوجه قضیه شد . خوب اگر من داخل خودرو نبودم چه می شد خودرو حتما" یدك می شد و بنده را آواره و سر گردان می كردند و پول حمل و جریمه را هم پرداخت می كردند همانطور كه یك بار تهران رفتم و با توجه به این آرم و علایم دوربین پلیس مارا جریمه كرد كه ما زوج فرد را رعایت نكرده ایم منی كه از شهرستان می آیم و كار واجب دارم و بلا نسبت جانباز این مملكت هستم چه باید بكنم پلیس فقط به فكر جریمه كردن و بردن وسیله نقلیه مردم است.حالا چه بلایی برسر مردم می آید بیاید. البته اشكال جای دیگر است.
ali
-
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
جناب فرمانده عذر بدتر از گناه كه قابل قبول نیست.
چطور مامور شما متوجه شده شیشه بخار دارد و حساسیت نداشته ببیند واقعا كسی داخل خودرو هست یا نه شاید یك پیر مرد یا پیر زن خدای نكرده سكته كرده بودند و در این انتقال عجولانه باعث مرگ انها میشدید، پس واقعا میشه فهمید جامعه ما با یك مشت مامور كه خود هیچ الفبایی از قانون را نمی دانند مواجه شده .
اینكه اون خانم تخلف كرده را نباید گذشت كرد ولی باید فكری به حال جریمه های آنی و انتقال خودرو و موتورسیكلت توسط مامورین و برخورد زشت اكثر مامورین پلیس انتظامی و پلیس راهور اندیشید چون مامورین از خانواده جامعه هستند.
رحیمی
-
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
در اینكه این خودرو نباید در محل ممنوعه پارك می كرد شكی نیست اما اینكه فرمانده انتظامی نوشهر میگه "مردم طی تماس تلفنی با نیروی راهنمایی و رانندگی شهرستان اعلام كردند كه این خودرو در این مكان سد معبر كرده و خواستار رفع آن شدند." جای كمی تعجب و تعمق میباشد.
كوروش
-
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
لعنت به همچین مامورانی كه به زن وبچه مردم هم رحم نمی كنند
داریوش
-
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
لعنت به تو كه انقدر فهم نداری بفهمی مسبب اصلی این اشتباه مادر اون بچه ها بوده!!!!
كوروش
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
توی لعنتی اگه زن وبچه خودت رو می بردند رازی می شدی
ازاده
-
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
۰
۰
حلوی بیمارستان مادری كه بچه رو ول می كنه 100 ذر 100 كار اورژانسی داشته شاید این یه زن تنهاست كه دنبال داروی بچه مریضش بوده ایا خودتون هیج وقت در چنین شرایطی بودین كه قضاوت می كنین تو مملكت ما 1000 مورد قانون شكنی داریم ولی نوبت به ضعیفان كه می رسه قانون باید 100% اجرا بشه. مگه وظیفه دولت نیست كه متناسب با ماشین
پلاك شده پاركینگ ایجاد كنه اون هم ماشین هایی كه دو برابر قیمت استاندارد جهانی به مردم قالب می شه چرا هیچ وقت در این مورد پاسخ گو نبوده؟
جانباز و بازنشسته
-
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
اگر این راننده به دستور پلیس توجه نكرده بود و یا مرتكب هر خلاف دیگری شده بود اصلح بود كه مامور پس از توقف ماشین خاطی ضمن برخورد شایسته و بایسته خلاف های انجام شده توسط این راننده را ضمیمه گزارش خود می كرد . چون دیدن این مناظر شایسته یك پلیس خدمتگزار نیست.

نیازمندی ها