دانشمندان اپلیکیشن جدیدی طراحی کرده‌اند که می تواند صدمات بدنی و علائم مشکلات روانی ورزشکاران را به‌طور دقیق تشخیص دهد.
کد خبر: ۹۶۵۶۹۶
اپلیکیشنی که صدمات بدنی ورزشکاران را تشخیص می‌دهد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از بی جی آر، طبق گفته پژوهشگران این برنامک نسبت به روش‌های رایج سنتی نظارت پزشکی-دارویی می‌تواند تا 99% دقیق‌تر وضعیت صدمات روحی و جسمی وارد آمده و چگونگی وضعیت سلامتی ورزشکاران را نشان دهد.

این برنامک موبایلی توسط دانشمندان بر روی 100 نفر ورزشکار در 3 دانشگاه آمریکا آزمایش شده است تا آن‌ها بتوانند اطلاعات صحیحی را در محیط طبیعی از ورزشکاران گردآوری کنند.

«کریستین باوق» سرپرست تیم محققین این طرح در دانشگاه هاروارد آمریکا می‌گوید: "نتایج اولیه قابل توجه است و دیدگاه‌های مهمی را در مورد نحوه تعامل ورزشکاران با تیم پزشکی ورزشی در محیط‌های دانشگاهی برای محققین روشن می‌سازد. هدف نهایی از این کار ارتقای مراقبت‌های پزشکی دریافت شده از سوی ورزشکاران دانشگاه‌ها و همچنین تقویت خدمات تشخیص صدمات بدنی و ثبت علائم پزشکی بالینی ارائه شده به ورزشکاران در این محیط‌های اجتماعی است."

اطلاعات جمع‌آوری شده در طی این آزمایشات، در ارزیابی این‌ موضوع که آیا استرس، خواب و فشارهای روحی وارد آمده به ورزشکاران در طی ورزش بر الگوهای علائم پزشکی ثبت شده از ورزشکاران تاثر گذار هستند یا نه، نقش مهمی دارد.

باوق می‌افزاید: "ما امیدواریم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانیم تصویری روشن‌تر و دقیق‌تر از چگونگی تاثیر گذاری شرکت کردن در فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی و تندرستی ورزشکاران دانشجو را به‌ دست آوریم."

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها