اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

زیباترین ایستگاه های مترو جهان + عکس

با اینکه متروهای شهرهای لندن ، پاریس یا نیویورک قدیمی ترین و مشهورترین در نوع خود در جهان هستند اما در برخی از شهرهای جهان ایستگاه های زیر زمینی مترو به موزه یا شاهکارهای هنری شباهت دارند.
کد خبر: ۹۶۵۶۴۲
زیباترین ایستگاه های مترو جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پتی فوته، هنرمندان ، طراحان و آرشیتکت ها در برخی از ایستگاه های مترو در شهرهای جهان کاری کرده اند کارستان. این ایستگاه ها به اندازه ای زیبا هستند که مسافرانی که برای اولین بار می خواهند از آنها عبور کنند دلشان نمی آید از تماشای آنها دل کنده و سوار قطار شده یا از ایستگاه خارج شوند.

برای این گزارش تصویری 10 ایستگاه مترو در شهرهای مختلف دنیا را که به زیبایی شهرت دارند، انتخاب شده است.


1 - ایستگاه تولدو شهر ناپل. این ایستگاه در سال 2012 افتتاح شد . طرح آینده نگر آن اثر اسکار توسکتس معمار مشهور کاتالان دوست قدیمی سالوادور دالی است. سرامیک های مربع شکل کوچک آبی و سفید نماد صعود به آسمان هفتم است . البته به کمک پله برقی ها!

2 - ایستگاه تی - سنترالن شهر استکهلم. در 34 متری عمق زمین در لایه ای سنگی حفر و سپس بتن ریزی شده است. این ایستگاه که آمیزه ای از رنگ آبی و نقاشی ها است این احساس را به مسافر می دهد که در داخل یک غار حضور دارد.

3 - ایستگاه مایاکوفسکایا شهر مسکو. این ایستگاه در سال 1938 افتتاح و برای تقدیر از ولادیمیر مایاکوفسکی شاعر روسیه شوروی نامگذاری شد.

4 - ایستگاه مارینپلاتز شهر مونیخ. ایستگاه مارینپلاتز که در سال 2006 بازسازی شد یکی از مهمترین ایستگاه های مترو شهر مونیخ محسوب می شود.

5 - ایستگاه فرمزا بولوار شهر کائوسیونگ تایوان. این ایستگاه در سال 2008 در شهر کائوسیونگ تایوان افتتاح شد و در آن بزرگترین اثر هنری شیشه ای جهان ( گنبد روشنایی) جای دارد. نارسیوس کالیاتا هنرمند ایتالیایی خالق این گنبد بوده که نمادی از چهار عنصر اصلی : خاک ، آب ، هوا و آتش است.

6 - ایستگاه هانزونگ رود شهر شانگهای. استفاده از فناوری در این ایستگاه موجب سرگرمی بسیاری از مسافران می شود.بسیاری عقیده دارند که ایستگاه هانزونگ رود زیباترین ایستگاه مترو چین است.

7 - ایستگاه آوتوو شهر سنت - پترزبورگ. در این ایستگاه بسیار زیبای پایتخت روسیه تزاری مسافران عجله چندانی برای سوار شدن به قطار ندارند تا هرچه بیشتر از مشاهده تزئینات آن لذت ببرند.

8 - ایستگاه اولائیاس شهر لیسبون. ایستگاه اولائیاس به دلیل ویترای ها و رنگ های متنوعش شهرت زیادی دارد.

9 - ایستگاه زولوتی ووروتا شهر کی یف. کف ایستگاه از جنس گرانیت بوده و لامپ های لوسترها به شکل شمع است. دیواره این ایستگاه از مرمر پوشیده شده است.

10 - ایستگاه دراسانس شهر بارسلونا. این ایستگاه منحصربفرد مترو شهر بارسلونا اثر ادواردو گوتیئرز مونه و خوردی فرناندز ریو ، آرشیتکت های مشهور اسپانیایی است. مسافران در داخل این ایستگاه احساس می کنند که در سفینه ای از فیلم های جنگ ستارگان قرار دارند.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پوریا
-
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
زیباترین ایستگاه های مترو , ایستگاههای متروی شهر مسكو پایتخت روسیه است خیلی زیبا هستند . آدم احساس میكند وارد یك قصر شده است

نیازمندی ها