با صدور 1022 مجوز فعالیت اقتصادی در هفت ماهه سال 95 ، افزایش 49 درصدی صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی منطقه آزاد انزلی نسبت به مدت مشابه صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۶۴۸۰۳
1022 مجوز اقتصادی در منطقه‌ آزاد انزلی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، رضا قلیزاده مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام این خبر گفت: تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی صادر شده در از ابتدای فروردین لغایت پایان مهرماه سال جاری 1022 فقره بوده و این تعداد در نیمه ابتدایی سال گذشته 684 فقره بوده است.

وی در خصوص انواع مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: مجوزهایی که از سوی سازمان صادر می شود مشتمل بر دو نوع صادره و تمدیدی است که در سال 95 از مجموع 1022 مجوز، 554 فقره صادره و 468 فقره نیز تمدیدی بوده و این در حالی است که این رقم در سال گذشته به ترتیب 372 و 312 مجوز بوده است.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: مجوزهای صادرات-واردات، خدماتی، فنی مهندسی، تولیدی، شغلی و تجاری مجموع تنوع تخصصی ایجاد شده در صدور مجوز فعالیت اقتصادی از سوی این سازمان را تشکیل می دهد.

قلیزاده با بیان اینکه مجوزهای صادره و تمدیدی صادرات-واردات طی هفت ماهه سال جاری 269 فقره بوده اعلام کرد: در این مدت 238 فقره مجوز خدماتی صادر و تمدید شده که مشاغل پیمانکاری، فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری و ... را شامل می شود.

وی تعداد مجوزهای فنی مهندسی را 24 فقره و مجوزهای صادره و تمدیدی حوزه تولیدی را 68 فقره اعلام کرد و گفت: طی این مدت 27 مجوز شغلی صادر و تمدید شده که این بخش شامل کارمندان دولتی شاغل در محدوده منطقه که خواهان اعمال معافیت های مالیاتی بر حقوق خود می باشند را در بر می گیرد.

قلیزاده تعداد مجوزهای تجاری که شامل فعالیت های خرده فروشی است را در هفت ماهه سال 95 را 386 فقره اعلام و در خصوص دلایل رشد بدست آمده در شاخص صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی در محدوده منطقه خاطرنشان کرد: عملیاتی سازی مدیریت یکپارچه در اعمال مزایا و معافیت های قانونی برای فعالین اقتصادی منطقه، به همراه رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه و فعالسازی واحد های راکد صنعتی و تجاری و اجرای طرح های گردشگری ،زیرساختی و عمرانی و برنامه های متنوع نمایشگاهی و خدماتی که طی سه سال اخیر در این سازمان اجرا شده است از مهمترین دلایل حصول به چنین رشدی ارزیابی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها