بعد از موفقیت نیروهای مسلح ارتش سوریه در ناکام گذاشتن تلاش‌ تروریست‌ها برای شکستن محاصره محله‌های شرق حلب فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح این کشور از افراد مسلح و شهروندان مایل به خروج از شهر خواست، طی مهلت آتش بس اعلام شده طی فردا (جمعه) این شهر را ترک کنند.
کد خبر: ۹۶۴۳۰۲
ارتش سوریه از افراد مسلح خواست حلب را ترک کنند/ورود کارشناسان شیمیایی روس به حلب

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل ایسنا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه گفت: گذرگاه‌های تعیین شده برای خروج افراد مسلح و شهروندانی که مایل به ترک شهر حلب هستند طی مدت زمان آتش‌بس که از صبح فردا آغاز می‌شود، باز خواهد بود.

آتش بس اعلام شده فردا (جمعه) از ساعت ۹ صبح تا هفت عصر به وقت محلی اجرایی خواهد بود. این آتش بس انسانی شامل گشودن تمامی شش گذرگاه انسانی از پیش اعلام شده برای خروج افراد مسلح، شهروندان، زخمی‌ها و بیمارانی می‌شود که مایل به خروج از شهر هستند.

فرماندهی کل ارتش سوریه از تمام گروه‌های مسلح خواست تا به درگیری‌ها پایان دهند و از این فرصت استفاده کنند و شهر را با سلاح‌های شخصی خود از طریق جاده کاستیلو در شمال و گذرگاه سوق الخیر-المشارقه به سمت ادلب ترک کنند.

این در حالی است که افراد مسلح در حلب پیشنهاد مطرح شده از سوی نظامیان روس را رد کردند.

نماینده گروه " فاسقتم کما امرت" از مخالفان مسلح گفت:‌ افراد مسلح قصد ترک شهر را ندارند. این گروه هم‌پیمان احرار الشام و جیش الاسلام است.

از سوی دیگر، خبرگزاری تاس به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارش داد، تیمی از کارشناسان نظامی روس از نیروهای دفاعی پرتوزا و شیمیایی به شهر حلب وارد شده‌اند تا به نمونه برداری از سلاح‌های شیمیایی مورد استفاده از سوی افراد مسلح در آنجا بپردازند.

به گزارش این وزارتخانه، افراد مسلح بیش از یک بار از مواد سمی استفاده کرده‌اند. آنها در ۳۰ اکتبر نیز از سلاح شیمیایی در جنوب غرب استفاده کردند.

کوناشنکوف گفت:‌ نیروی هوایی روسیه و سوریه هیچ پروازی به شهر حلب برای هجدهمین روز نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
۰
۰
معلوم نیست این چطور جنگی هست كه تا تروریست ها قدرت رو در دست دارند میجنگند تا در محاصره می افتن امان میدن كه به شهردیگه برن ،اون هم با اسلحه.باید بزنن نابودشان كنند.رحم بر این شرورها ،ظلم است بر مردم بی دفاع.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها