شهردار رشت در میان بیش از ۴۰۰ پروژه در شهرهای جهان و برای ساخت پیاده راه فرهنگی بافت مرکزی رشت در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب جایزه جهانی خشت طلایی شد.
کد خبر: ۹۶۳۹۰۳
جایزه جهانی «خشت طلایی» به رشت رسید

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، شهر رشت در محور معماری، شهرسازی وحفظ میراث فرهنگی حائز رتبه برتر شد و جایزه برتر خشت طلایی به سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت اهدا شد.

گری لوییس نماینده سازمان ملل در ایران، سیامک مقدم رییس برنامه اسکان بشر در ایران، رییس متروپلیس، نماینده ایزوکارپ، رییس سازمان جهانی شهروندان و تعدادی از شهرداران و نمایندگان مجلس در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران در این مراسم شرکت داشتند.

این جشنواره در ۷ محور نوآوری شهر ها برای زیست بهتر و آینده‌ای پربارتر برای شهرها برگزار شد آثاری متنوعی با موضوعات شامل؛ برلین در زمینه اقلیم بدون کربن، وین در زمینه از شهر شلوغ و پرتردد تا پیاده روی در بهشت، رشت در زمینه بافت فرهنگی تاریخی مرکزی شهر رشت، تهران در زمینه رصد خانه شهری، بارسلون اسپانیا در زمینه بازارچه اجناس دست دوم تندیس و لوح تقدیر دریافت نمودند.

۴۵ داور متخصص داخلی و خارجی به بررسی ۲۵۵ پروژه خارجی از ۸۵ کشور و ۱۸۳ شهر دنیا و ۱۶۴ پروژه شهری ایران پرداختند و در نهایت ۱۵ پروژه برتر و ۹ پروژه خلاق مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند که شهرداری رشت موفق شد در محور معماری ، شهرسازی و حفاظت از میراث فرهنگی حائز رتبه برتر شود.

جایزه خشت طلایی به دلیل ارتقاء دیدگاه ها، تکنیک ها و هنرهای طراحی، برنامه ریزی، ساخت و ساز، فضاها، ساختمان ها، اماکن و نمادهای شهری و تعامل هماهنگ در تامین نیازهای کاربردی و محیط سازی شهری، بهبود منظر شهری، احیا و نوسازی بافت فرسوده شهری، صیانت و حفاظت از بافت و ساختمان های ارزشمند و فضاهای تاریخی شهر، تقویت هویت بومی، ملی و دینی معماری و شهرسازی در پیاده راه فرهنگی رشت به شهردار رشت اهدا شد.

این جایزه جهانی، یک طرح جامع، علمی و غیر انتفاعی است که که به طور تخصصی در زمینه معرفی و حمایت از پروژه های برتر مدیریت شهری بین المللی و تبادل تجارب برتر مدیریت شهری فعالیت می کند وبه بهترین پروژه‌ها و تجربیات در شهرها، مناطق و جوامع محلی در سراسر جهان تعلق می گیرد و هدف آن به رسمیت شناختن اهمیت دولت‌های محلی و مدیریت شهری در ترویج توسعه محیط زیست اجتماعی و اقتصادی و پایداری شهرها و مناطق و پیشبرد زیست شهروندان است.

مجتبی عابدینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها