قابل توجه کاربران شبکه اجتماعی واتس آپ، مدیران این برنامه اخیرا اعلام کرده اند که داده ‌های شخصی کاربران این برنامه را با شرکت فیسبوک به اشتراک می گذارند.
کد خبر: ۹۶۳۸۷۸
حریم شخصی کاربران واتس آپ نقض شد

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک، مقامات ایتالیایی روز جمعه اعلام کردند تحقیقاتی را در رابطه با برنامه پیام‌ رسان واتس‌ آپ شروع کرده اند تا طی بررسی هایی مشخص کنند آیا مدیران این برنامه به وعده ‌های خود مبنی بر حفاظت داده‌ های شخصی کاربران وفادار بوده ‌اند یا خیر.

واتس‌ آپ اخیرا اعلام کرده است که داده‌ های شخصی کاربران این برنامه را با شرکت فیسبوک که چندی قبل آن را خریداری کرد به اشتراک می‌ گذارد. این موضوع موجی از اعتراض را میان کاریران به راه انداخته است. کاربران این اقدام را غیر عادلانه می دانند و اعتراض خود را اعلام کرده اند.

WhatsApp در ماه آگوست طی بیانیه ای گفت: به اشتراک ‌گذاری شماره تلفن‌ های همراه کاربرانش را با فیسبوک آغاز کرده و این امر باعث اعتراض رگولاتوری‌ های کشور های اروپایی شد که تصریح کردند این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

ایتالیا تصمیم دارد تحقیقات مفصلی در این زمینه انجام دهد و در صورت اثبات تخلف واتس‌ آپ و گمراه کردن کاربران این شرکت را جریمه کند. حداکثر جریمه ممکن که در قوانین این کشور برای این تخلف پیش ‌بینی شده ۵ میلیون یورو است.

شرکت واتس‌ آپ در واکنش به این خبر اعلام کرد که با مقامات مربوطه برای حل ‌و فصل موضوع همکاری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها