هنگام سالمندی و ناتوانی فیزیکی اولین موضوعی که در ذهن کلید می‌خورد تقویت بدن با مکمل‌های غذایی است غافل از اینکه مصرف خودسرانه این مواد آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بدن وارد می‌کند.
کد خبر: ۹۶۳۸۰۵
آنچه باید درباره مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی دانست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در پژوهشی منحصربه فرد دریافتند مردان سالمندی که سیگار استعمال می کنند و ورزش نمی کنند با درصد بالایی مبتلا به انواع بیماری ها از جمله ذات الریه می شوند.

در نتایجی شگفت انگیز دانشمندان دانشگاه "هلسینکی" فنلاند دریافتند مصرف مکمل ویتامین E باعث افزایش 68 درصدی ابتلا به ذات الریه در سالمندانی می شود که سیگار استعمال می کنند و ورزش انجام نمی دهند. این در حالی است که همین ویتامین در سالمندانی که سیگار مصرف نمی‌کنند، باعث حفاظت در برابر این بیماری می‌شود.
افراد سالمند به علت ضعف ریه به ویژه در فصول سرد سال بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های ریوی از جمله ذات الریه و سینه پهلو قرار دارند و این بیماری ها یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ سالمندان در سراسر جهان محسوب می‌شود.
به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند سالمندان علاوه بر تزریق واکسن آنفلوآنزا سعی کنند تغذیه کافی داشته و نیز ورزش منظم انجام دهند و در هوای بسیار سرد از منزل خارج نشوند.
با وجود مزایای شگفت‌انگیز ویتامین E بر سلامت بدن از جمله محافظت از چشم و پوست در مقابل آسیب و بیماری ها و نیز جلوگیری از پیری سلول ها و تقویت سیستم ایمنی بدن، این ویتامین می تواند اثری معکوس بر سلامت افراد سیگاری داشته باشد.
کارشناسان توصیه می کنند افراد سالمند حتما نسبت به ترک سیگار اقدام کنند زیرا این ماده دخانی می تواند زمینه‌ساز ابتلای آنها به انواع بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی و نیز مشکلات ریوی باشد.
ویتامین E در مواد خوراکی چون روغن های گیاهی زیتون و ذرت، دانه های آجیل و جوانه گندم وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها