بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پس از انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان، دسته گل بزرگی برای او به کاخ بعبدا فرستاد که مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۳۵۲۸
دسته گل بزرگ بشار اسد برای میشل عون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی الدیار در این باره نوشت:بزرگترین دسته گل دریافتی از سوی کاخ بعبدا به مناسبت کسب رأی اعتماد توسط میشل عون از پارلمان لبنان، از سوی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ارسال شده بود.

این روزنامه لبنانی نوشت: این تاج گل، متشکل از گلهای رز قرمز است در ورودی سالن استقبال از سفرا قرار داده شده است.

همچنین خبرگزاری سانا نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، شامگاه دیروز دوشنبه طی تماس تلفنی با همتای لبنانی اش میشل عون، کسب رأی اعتماد و انتخاب وی به ریاست جمهوری لبنان را تبریک گفت.

بشار اسد در این تماس تلفنی برای میشل عون، آرزوی موفقیت در وظایف و مسئولیت هایش نمود و اظهار امیدواری کرد انتخاب وی سرآغاز مرحله جدیدی در فضای سیاسی لبنان و زمینه ساز تقویت ثبات در آن کشور و تحقق آینده بهتری برای ملت لبنان باشد.

پارلمان لبنان دیروز دوشنبه، پس از چهار مرحله رأی گیری، میشل عون فرمانده پیشین ارتش و نخست وزیر اسبق کابینه نظامی این کشور را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کرد.

از 30 ماه گذشته تاکنون به علت وجود اختلافات شدید بین گروههای 8 مارس و 14 مارس درباره نامزدهای پست ریاست جمهوری لبنان خالی مانده بود و جریان 14 مارس به رهبری سعد حریری از هر روشی برای جلوگیری از رسیدن میشل عون به پست ریاست جمهوری استفاده کرد. اما سرانجام مجبور شد در مقابل اصرار جریان 8 مارس و مقاومت بر گزینه شان برای رأس هرم قدرت، تسلیم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها