آیا خودمان را برای مواجهه با فناوری‌های جدید آماده کرده‌ایم؟

فناوری برای ما، ما برای فناوری

قابلیت‌های کنترل متن با فکر ، فیلمبرداری 360 درجه کامل و غیره مطمئنا دلیلی برای هیجان‌زده شدن به ما خواهند داد.
کد خبر: ۹۶۳۴۱۱
فناوری‌های کلیدی در گوشی‌های موبایل‌ آینده

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از نیوز رپ، فناوری تلفن‌های همراه هوشمند درحال پیشرفت است. اگر نگاهی دقیق به گوشی‌های موبایل امروزی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که گوشی‌هایی که تازه به بازار می‌آیند، از قابلیت هایی غیر‌عادی برخوردارند که هر روز کاربران را به داشتن تجربه واقعیت مجازی (virtual reality) نزدیک‌تر می‌سازد.

اگر نگاه عمیق‌تری به آینده داشته باشیم و مثلا سال 2020 یا 2021 را در نظر بگیریم، آیا دلیلی دارد که تلفن‌های همراه هوشمندی (اسمارت‌فون) مانند آیفون 9 یا گلکسی اس 10 ادج بتوانند موجب تعجب و هیجان‌زده شدن ما بشوند؟

البته قابلیت‌های کنترل متن با فکر ، فیلمبرداری 360 درجه کامل و غیره مطمئنا دلیلی برای هیجان‌زده شدن به ما خواهند داد. ما در اینجا می خواهیم قابلیت‌های کلیدی آینده را که در آینده باید از گوشی‌های موبایلمان انتظار داشته باشیم را در اینجا برای شما شرح دهیم.

1-واقعیت افزوده (Augmented Reality)

واقعیت افزوده (AR) یک نگاه مستقیم یا غیر مستقیم به یک محیط مادی ، در محیط جهان واقعی است به عناطر افزوده شده (الحاق شده) توسط ورودی حسی رایانه مثل صوت، ویدئو، گرافیک و یا داده(دیتای) جی پی اس. با این فناوری ، کاربران فقط کافی است تحولی به موبایل خود بدهند تا آخرین نتیجه مقتضی را برای آنچه که به دنبالش می‌گردند را بیابند.

2-صفحه نمایش منعطف (Flexible Screen)

صاحبان فناوری قبلا نمونه‌های اولیه مختلفی از آن را ساخته‌اند و ما بزودی ناباورانه شاهد به بازار امدن تلفن‌های همراه هوشمند منعطف نیز خواهیم‌ بود. پس ازاین به لطف فناوری دیودهای ساطع کننده‌ طبیعی ملایم (OLED) ، صفحه نمایش گوشی‌ها را می‌توان لوله کرده و دوباره باز کرد. ما خیلی زود شاهد این قابلیت در بازار اسمارت‌فون‌ها خواهیم بود.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها