مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: انتخاب میشل عون با رای بالا به ریاست‌جمهوری لبنان به معنای تقویت جدی مقاومت اسلامی است.
کد خبر: ۹۶۳۰۳۹
انتخاب میشل عون پیروزی مقاومت اسلامی است

به گزارش جام جم آنلاین، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با تسنیم و در پاسخ به سوالی راجع به پیام‌های انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان، گفت: 30 ماه به طول کشیدن این انتخاب، نشان دهنده سختی و در عین حال اهمیت این کار مهم و اهمیت انتخاب رئیس جمهور در لبنان است. در این کشور گروه‌های مختلف با مذاهب گوناگون اعم از مسلمان(شیعه و سنی)، مسیحی، ارمنی، کرد، دروزی و ... حضور دارند و رئیس جمهور باید مورد قبول اکثریت متکثر و در عین حال واحد فعال در لبنان باشد. ضمن اینکه اداره کردن لبنان با حضور مردمی با فرهنگ بالا و پیشرفته کار سختی است و این مردم هر کسی را به عنوان رئیس‌جمهور قبول نمی کنند مگر اینکه تجربه و تدبیر آن فرد اثبات و مشخص شود که او می‌تواند لبنان را با همه حساسیت‌ها و پیچیدگی‌هایش اداره کند.

ولایتی با اشاره به دیدار خود با میشل عون، او را فردی «متین» و «پابرجا» توصیف و خاطرنشان کرد: ایشان یقیناً شایستگی این مسئولیت را دارند و بنده به نوبه خودم به ایشان تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انتخاب جناب میشل عون به ریاست‌جمهوری لبنان را باید به صورت ویژه به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله تبریک گفت، اظهار داشت: یکی از شخصیت‌های پیروز اصلی این میدان، یقیناً جناب سیدحسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی در لبنان است. به این دلیل که ایشان از ابتدا به دلیل سوابق و کفایت جناب میشل عون عهدی با او بسته و وی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرده‌ بودند و نهایتاً نشان دادند که علیرغم همه فشارهای داخلی و خارجی به عهد خود پایبندند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: در طی این مدت عناصر دخالت‌کننده خارجی، از جمله غربی‌ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه با بهره‌گیری از عواملشان تلاش‌های بسیاری کردند تا با ایجاد اخلال، از تعیین رئیس‌جمهور جلوگیری کنند و یکی از عوامل طولانی شدن پروسه انتخاب رئیس جمهور در لبنان و 30 ماه به طول انجامیدن آن هم همین مسئله بود.

ولایتی انتخاب میشل عون را به دلیل تدبیر، تجربه، هوشمندی و سوابق خوبی که دارد، یک پیروزی بزرگ برای مقاومت اسلامی برشمرد و افزود: پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان در حقیقت پیروزی متحدین و دوستان ایران است.

وی با اشاره به روابط راهبردی ایران با لبنان گفت: در زنجیره مقاومت اسلامی که از ایران شروع می‌شود و کشورهایی نظیر سوریه، عراق، یمن و فلسطین را در برمی‌گیرد، لبنان حلقه بسیار مهمی است و رئیس‌جمهور لبنان نیز نقش کلیدی در اداره امور این کشور دارد، بنابراین انتخاب رئیس‌جمهوری همچون آقای میشل عون با رای بسیار بالا نسبت به انتخاباتهای مشابه در لبنان، به معنای تقویت جدی مقاومت اسلامی است.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین به تاثیر این انتخاب بر مسئله سوریه پرداخت و ضمن تاکید بر نقش مثبت انتخاب میشل عون در تقویت جبهه مقاومت در سوریه، ادامه داد: امروز یک جنگ بین‌المللی در جغرافیای محدود به دولت و ملت سوریه تحمیل شده و اگر کمک حزب الله لبنان نباشد معلوم نیست که مردم سوریه و دولت این کشور بتوانند بر این هجوم ناجوانمردانه پیروز شوند؛ لذا انتخاب آقای میشل عون به ریاست‌جمهوری لبنان موضع این کشور را در حمایت از دولت و ملت سوریه تقویت می‌کند و این پیروزی به نفع بشار اسد و مردم سوریه است.

ولایتی با بیان اینکه بعد از سی ماه کشمکش بین نیروهای تاثیرگذار در لبنان، دیدگاه مقاومت اسلامی و آقای سیدحسن نصرالله پیروز شد، افزود: با این پیروزی آرمان‌های مردم لبنان که همانا استقلال و حفظ تمامیت ارضی و تقویت اقتدار در برابر بیگانگان بویژه رژیم صهیونیستی است، تداوم می‌یابد و عملاً این انتخاب موضع مردم لبنان و ایستادگی‌شان در برابر صهیونیست‌ها را برجسته و تقویت می‌کند، چراکه امروز رئیس جمهوری مبارز، شجاع و با سابقه بسیار خوب در بین مردم لبنان انتخاب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
-
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
تبریك

نیازمندی ها