مدیر امور بین‌الملل اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به عادی بودن ترک برداشتن پل‌های تاریخی با توجه به نوسانات آب گفت: میراث می‌تواند در حوزه درمان فعالیت کند نه پیشگیری.
کد خبر: ۹۶۲۹۹۴
«سی و سه پل» ترک برداشت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، شهرام امیری پیرامون ترک برداشتن پل تاریخی سی و سه پل گفت: ترک خوردن پل‌های تاریخی و دیگر آثار تاریخی امری عادی و اجتناب ناپذیر است.

وی به تشکیل کمیته پایش پل‌های تاریخی شهر اصفهان از اواخر سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: از این رو اقدامات پایش بر روی ۱۱ پل موجود در محور رودخانه زاینده رود در دستور کار قرار گرفته است.

امیری تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به نوسانان آب در محور رودخانه زاینده رود پل‌های تاریخی موجود بر روی این محور نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌ است، از این رو در آخرین اقدام پل «جویی» در اصفهان مورد پایش و اقدامات مرمتی بر روی این پل انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرمت سی و سه پل نیز در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است، گفت: همچنین باید توجه داشته باشیم در این گونه موارد کار میراث درمان است و نمی‌توان در خصوص پیشگیری اقدامی را انجام داد.

مدیر امور بین‌الملل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به ثبت ملی شدن ۱۱ پل موجود بر روی محور زاینده رود اشاره کرد و گفت: آخرین پلی که در سال جاری به ثبت رسیده است پل «اورگان» چادگان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
عنوان
-
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
آفرین به سازمان میراث فرهنگی...
حمیدازاصفهان
-
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
اگه به مسئولین ماباشه میگن كلا تخریب ونابودبشه بهتره چون یادگارشاهانه .
داداش
-
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
نه كی گفته حمید خان. من خودم طرفدارنظام نیستم ولی اونجوریام كه شما فكر میكنی نیست.
دانیال
-
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
آقا اینا همش داستانه ! گوش نكنید ! من خودم اصفهان زندگی میكنم ! اصلا این صحبت ها صحت نداره !!! اینا همش تبلیغاته ! من سالهاست كه توی این شهر زندگی میكنم و این مردم رو بهتر از خودشون میشناسم
مسئولین اصفهان با دروغ گویی و شانتاژ و مظلوم نمایی حق بقیه استانها و شهر های دیگرو خوردن و چشم تمعشون به آب خوزستانه و چهارمحال و بختیاری هستش ! ...
تا یه چیزی هم میشه میگن ما شهید دادیم و فلان كردیم ...
پشنگ
-
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
دوست عزیز من در تهران كار میكنم در زمینه مهندسی عمران. با شهرداری خیلی از شهرها كار كردیم و در تهران كلی پروژه پل و بزرگراه و.... اما همه مسولان و متخصصان نظرشون این هست كه مسولان اصفهان واقعا عالی دارن كار میكنن. همه كسایی كه در كارفرما یا مشاور یا دستگاه نظارت هستند و با شهرهای مختلف هم كار كردند این رو تجربه كردند كه عرق به شهر در مسولان و شهروندای اصفهان خیلی زیاده و كارها رو واقعا به سمت بهتر شدن شهر می برن
ایران منش
-
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۰
۰
جمله ای جدید و تازه شنیدیم " میراث فرهنگی كارش درمان است نه پیشگیری " واقعا خسته نباشید
خواهشا بعد از خراب كاری به شعور مردم توهین نكنید . دلیل خراب شدن پل خشكی رودخانه است
نسترن
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
دوست عزیز هر ارگانی وظایفی دارد. پیشگیری در این مورد ممكن است بر عهده ارگانهای دیگری باشد و تقسیم وظایف باشد. آیا شما دقیقا شرح وظایف سازمانها را می دانید؟ من كه نمیدانم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها