سردار منتظرالمهدی تاکید کرد:

قدرت نرم به جای اقدامات پلیسی

معاون اجتماعی ناجا با تاکید برگسترش مشارکت مردم در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی امنیت جامعه گفت: رسیدن به وضع مطلوب و افزایش امنیت، نیازمند اجرای امور فرهنگی و قدرت نرم به جای اقدامات پلیسی و سرهنگی است.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۸
قدرت نرم به جای اقدامات پلیسی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از شرق تهران، سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه همایش روسای کلانتری ها و پاسگاه‌های ناجای شرق استان تهران که در سالن کوثر نیروی انتظامی ورامین برگزارشد افزود: امروز در فضای اندیشه‌ای جهان، اقدامات فرهنگی از کارهای سرهنگی ونظامی پیشی گرفته است .

وی ادامه داد: امنیت، دولت و پلیس محور نیست بلکه حول محور مردم صورت می گیرد و هرگاه مردم مشارکت داشته باشند امینت پایدار هم در پی آن خواهد آمد.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: پلیس تلاش می کند سازوکارهای لازم برای افزایش ارتباط ، ارتقای اعتماد و جلب مشارکت سرمایه های اجتماعی مردم را فراهم کند و در این راه از افزایش مشارکت های مردمی در اجرای ماموریت های پلیس استقبال می‌کند.

سردار منتظر المهدی گفت: نظر سنجی های انجام شده نشان می‌دهد مردم خواهان همکاری بیشتر با پلیس و دخیل بودن در تامین امنیت جامعه هستند و ما نیز درپی محقق کردن این خواسته هستیم .

معاون اجتماعی ناجا، امنیت کنونی جامعه را مرهون تلاش و جان فشانی های رزمندگان در مرزها و نقاط مختلف داخل کشور دانست و افزود: پلیس تامین کننده بخش امنیت عمومی جامعه است و در بخش امنیت اجتماعی این مردم هستند که باید با رعایت هنجارها و ارزشها دراین زمینه اقدام کنند.

سخنگوی ناجا با اشاره به دانش بنیان بودن اقدامات پلیس در کشور گفت: نیروی انتظامی پیش از اجرای هر برنامه ای با ساعت ها فکر و برنامه ریزی و نیز استفاده از تجهیزات وابزارهای نوین تلاش می کند نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهد و به جای آن از فناوریهای روز بویژه در مرزها بهره مند شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: ما به دنیال اجرایی کردن شعار پلیس لس (police less ) (بدون پلیس) هستیم تا در جاهایی که لزومی به حضور پلیس نداشته باشد بتوان با ابزارهای هوشمند فقط نظارت کرد .

فرماندهی ناجای شرق استان تهران در ورامین مستقر است و تامین امنیت هفت شهرستان شرق استان تهران با بیش از یک و نیم میلیون جمعیت را برعهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها