تا پیش از پایان سال میلادی جاری

آمانو به تهران می‌آید

دبیرکل آژانس بین‌المللی اتمی در نشستی در دانشگاه قطر که با موضوع توافق هسته‌ای ایران برگزار شد، اطمینان‌خاطر داد برنامه هسته‌ای ایران مسالمت‌آمیز است.
کد خبر: ۹۶۲۹۰۴
اطمینان‌ آمانو به کشورهای عربی درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دانشگاه قطر یکشنبه (دیروز) میزبان یوکیو آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث درباره برنامه و توافق هسته‌ای ایران بود و آمانو در این نشست بار دیگر به کشورهای عربی درباره برنامه‌ای هسته‌ای ایران اطمینان خاطر داد.

بر اساس گزارش «الشرق» قطر، «درویش العمادی» رئیس بخش استراتژی و توسعه دانشگاه قطر در این مراسم اعلام کرد: این مراسم در راستای یادداشت تفاهمی که میان دانشگاه قطر با «کمیته ملی منع انتشار سلاح» (در قطر) در ماه می 2015 امضا شده، برگزار می‌شود.

«آمانو» در سخنرانی خود بر اهمیت استفاده از انرژی هسته‌ای در بخش‌های انرژی، پزشکی، تولید برق، از بین بردن شوری آب دریا و غیره اشاره کرد.

وی در خصوص «امنیت هسته‌ای» نیز گفت: آژانس اتمی نقش مهمی در تقویت امنیت هسته‌ای و رصد هرگونه اقدامی برخلاف توافق‌های امضا شده یا هر خلاف دیگری در این زمینه از جمله «نشت هسته‌ای» دارد.

آمانو درباره توافق هسته‌ای ایران و 5+1 گفت: از سال 2003 آژانس در راستای حل بسیاری از مشکلات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کرد و از ژوئیه سال گذشته (2015) شاهد پیشرفت‌هایی مثبت در این زمینه بود که به امضای توافق ایران و 5+1 انجامید. این توافق، مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و تاسیسات هسته‌ای ایران را تحت نظارت آژانس قرار می‌دهد تا مسالمت‌آمیز بودن آن را تایید کند. ایران (اجرای) این توافق را از ژوئن سال جاری آغاز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها