گزارش کمیسیون، بخوبی نسبت به عهد شکنی گروه 1+5 و نیز اقدامات ضد برجامی دولت ایالات متحده صراحت داشته و به ابعاد مختلف آن پرداخته است.
کد خبر: ۹۶۲۸۳۱
پیشنهادات مجلس به دولت درباره اجرای برجام / گزارش سوم وزارت امور خارجه رسید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، پیرامون گزارش برجام که روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد، به جام جم آنلاین گفت: اولین گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تلاش کرد، آنچه که در میدان عمل در طول اجرای برجام بطور واقعی تحقق یافته است را مورد اشاره و بررسی دقیق قرار دهد.

وی در ادامه افزود: ابعاد مختلف اجرای برجام، اعم از تعهدات انجام شده از طرف ایران، میزان پایبندی طرف مقابل به مفاد برجام، مواردی که عملیاتی شدن آن نیمه راه را پیموده و همچنین بخشهایی از تعهدات برجام که تاکنون طرف غربی اجرا نکرده، در این گزارش به تفصیل آمده است.

گام‎های کاخ سفید همچنان در "مسیر ضد برجام"

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه عهد شکنی‎های گروه 1+5 در خصوص اجرای برجام از محورهای مهم کمیسیون است، یادآورشد: گزارش کمیسیون، بخوبی نسبت به پیمان‎شکنی آمریکایی‎ها و نیز اقدامات ضد برجامی دولت ایالات متحده صراحت داشته و به ابعاد مختلف آن پرداخت.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در بازگویی کارشکنی‎های دامنه‎دار کاخ سفید در رابطه با برجام گفت: ما امروز شاهد یازده مورد تحریم جدید آمریکا علیه مردم کشورمان آن هم در دوران پسا برجام هستیم که جزییات آن با ذکر مستندات در ذیل گزارش کمیسیون آمد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره بر مصادیق آشکار نقض برجام از سوی دولت آمریکا می‎افزاید: در روز 27 دی ماه سال گذشته، یعنی فردای آغاز اجرای برجام، آمریکایی‎ها یازده شخصیت حقیقی و حقوقی ما را در فهرست تحریمی جدید قرار دادند که این مهم حکایت از ادامه خصومت و لجاجت دولت آمریکا بر علیه ملت ایران دارد.

نقوی حسینی در تشریح سایر ابعاد گزارش مذکور به جام جم آنلاین می‎گوید: گزارش روند اجرای برجام، دارای پیشنهاد است. لذا مجموعه راه‎کارها و مفاد آن به دستگاه‎های اجرایی ارسال خواهد شد، تا سازمان‎های ذیربط در راستای آنچه که در گزارش آمده است تلاشهای خود را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: گزارش سوم وزارت امور خارجه هم به کمیسیون ارسال شده که مبنای گزارش بعدی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منظور می‎شود.

یعنی گزارش بعدی را با توجه به گزارش سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم، نظر به روندی که در عرصه واقعی اجرای برجام اتفاق افتاده کمیسیون تهیه خواهد کرد.

محمدرضا شجاعیان- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یك شهروند بیكار
-
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
دولت هم خودشو گذاشته سركار و هم زحمت مجلس رو صد چندان كرده، اینطوری تمام انرژی مجلس صرف هسته ای میشه و موضوعات خیلی مهمتر مثل اشتغال - پروژهای عمرانی- تورم - اختلاس ها و... به حاشیه میرن/من نمیدونم جوانهایی كه الان با زن و بچه بیكار هستن یا شغل دارن اما حقوق ندارن چه تناسبی با برجام و هسته ای دارن....آقای مدیر محترم سایت خوشحال میشم این پیام را منتشر كنید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
مرجان اسكویی
-
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۰
۰
من فكر میكنم اعضای دیپلمات كشورمان همه زحمت خودشون رو در رابطه با بحث هسته ای و توافق حاصله انجام دادن. این كاربر محترم هم بدرستی به مشكلات موجود در سیاست داخلی اشاره كردن. اما آمریكا نه خودش به وظایف برجام عمل میكنه و نه به كشورهای غربی این اجازه رو میده . حالا یه پرسش؟ باید چه كرد ؟ حتما باید مجلس این موضوع رو پیگیری كنه . دولت هم نباید زیاد به برجام افتخار كنه......

نیازمندی ها