وقتی اعتماد، بی‌جا می‌شود؛

نارفیقی که رفیق خود را خواب کرد!

با هزار مکافات و قرض زیاد توانستم یک دستگاه کامیون دانگ فنگ خریداری کنم؛ وقتی از نمایشگاه خودرو خارج شدم با شخصی هم لهجه خودم برخورد کردم و با هم همسفر شدیم تا اینکه...
کد خبر: ۹۶۲۵۴۱
نارفیقی که رفیق خود را خواب کرد!

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از اصفهان، مرد جوانی که برای تنظیم شکایت مبنی بر سرقت کامیون و پول خود به کلانتری مرکز خمینی‌شهر مراجعه کرده بود در واحد مشاوره این کلانتری پیرامون ماجرایی که برایش رخ داده بود، گفت: با هزار مکافات و قرض زیاد توانستم یک دستگاه کامیون دانگ فنگ را برای حمل بار و کارم از تهران خریداری کنم، با خوشحالی در حال بیرون آمدن از نمایشگاه معاملاتی خودرو بودم که با شخصی هم لهجه خودم برخورد کردم که سلام علیک گرمی با من کرد.

او خودش را همشهری من معرفی کرد و پس از احوالپرسی گفت که برای کاری به تهران آمده و قصد برگشتن دارد. من هم چون تنها بودم و نیاز به یک همراه و همزبان داشتم تعارف کردم که در صورت تمایل با هم به شهرمان برگردیم.

او هم قبول کرد و گفت من هم تنها هستم و خوشحال می‌شوم این مسیر را با شما خوش بگذرانم. در بین مسیر نیز خیلی به من در کارهای ماشین کمک کرد و حتی برایم مواد غذایی می‌خرید و به نوعی سعی داشت اعتماد مرا جلب کند.

وقتی به اصفهان رسیدیم خودرو را در یک گاراژ قرار دادیم و شب با هم مشغول خوردن شام شدیم. درحال شام خوردن، یک لیوان دلستری که دوستم به من تعارف کرده بود را نوشیدم و بعد از چند دقیقه احساس خستگی و خواب آلودگی به من دست داد و دیگر چیزی نفهمیدم تا اینکه پس از حدود دوازده ساعت به هوش آمدم و متوجه شدم که در یک کمپ ترک اعتیاد هستم .

مسوول کمپ به من گفت دیشب یک آقا که خودش را دوست شما معرفی کرد شما را به این جا آورد و گفت که دوستم معتاد است و می‌خواهم او را ترک بدهم. تازه فهمیدم که فردی که در عرض چند ساعت با او دوست شده و به او اعتماد کرده بودم درون دلستر داروی خواب آور ریخته است.

پس از اینکه موضوع را برای مسوول کمپ تعریف کردم با یکدیگر به درب گاراژی که خودرو در آن بود مراجعه کردیم و متوجه شدم دوست خائنم اقدام به سرقت کامیون و مبلغ سی میلیون تومان وجه نقد و تمام مدارک هویتی و مالکیتی خودروی من کرده است.

اعتماد بی‌جا و بدون شناخت، زمینه‌ساز کلاهبرداری است

سرهنگ خسرو احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر در این‌باره گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سرانجام متهم این پرونده شناسایی و دستگیر و اموال مسروقه نیز به مالباخته بازگردانده شد.

وی اعتماد به افراد، بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آنها را از مهمترین علل زمینه‌ساز کلاهبرداری دانست و گفت: بیشتر کلاهبرداران معمولا دارای ظاهری آراسته و شیک پوش، ولخرج و خوش برخورد هستند تا از این طریق بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند لذا نیاز است شهروندان در مراودات، معاملات، سرمایه گذاری‌ها و ... صرفا به ظاهر افراد اتکا نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها