دبیرکل حزب الله تاکید کرد که ما توانستیم کشور را از حوادث پیرامونمان حفظ کنیم و باید امنیت و ثبات را در منطقه خود تثبیت کنیم.
کد خبر: ۹۶۲۱۵۷
باید امنیت و ثبات را در منطقه تثبیت کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به بیان آخرین تحولات سیاسی در این کشور و موضع حزب الله در قبال آنها پرداخت.

بر اساس گزارش العهد، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود اظهار داشت: امیدواریم که دیدار و مسئولیت پذیری ما با دوران و دولت جدیدی در کشور همزمان شود. پیش از این دیدار با «نبیه بری» رئیس جنبش أمل و دیگر برادران این جنبش تماسی داشتیم و آنها را در جریان این دیدار قرار دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما توانستیم کشور را از حوادث پیرامونمان حفظ کنیم و باید امنیت و ثبات را در منطقه خود تثبیت کنیم. امنیت موضوع بسیار مهمی است و برای زندگی مردم، توسعه، ایجاد فرصت های اشتغال و گردشگری، باید امنیت داخلی خود را تثبیت کنیم.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: ما همچنین در قبال امنیت منطقه و جایگاه آن نیز مسئول هستیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما از منطقه ای سخن می گوییم که مردمانش به جود، کرم، شهامت و جان فشانی در هر مقطعی شهره هستند. بخشی از مسئولیت ها بر گردن دولت و بخشی نیز برعهده مردم است و در صورتی که فردی از خود رفع مسئولیت کند، اشتباه کرده است. باید برای بهبود وضعیت امنیتی با یکدیگر همکاری کنیم و هر کس در موقعیتی که قرار دارد، در این راستا اقدام کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نباید از قاتل و دزد حمایت شود؛ حتی خانواده، دوستان و هم حزبی ها نیز نباید از قاتل و یا دزد حمایت کنند. خود قاتل باید به تنهایی مسئولیت جنایتش را برعهده گیرد و خانواده اش نباید درگیر شوند. همچنین باید بر اساس قانون، حق را از قاتل استیفا کرد.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: ما از شما درخواست می کنیم که به عهدنامه سال ۱۹۷۰ متعلق به امام موسی صدر و سوگندتان با ایشان پایبند باشید. زیرا میان اهالی بعلبک الهرمل و امام موسی صدر سوگندی وجود دارد که باید طبق آن عمل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ما با «نبیه بری» و دیگر برادران در جنبش أمل توافق کردیم و از شما نیز می خواهیم که در تحویل مجرم از جمله دزد، قاتل و یا متجاوز به دولت با ما همکاری کنید. زمانی که فرد متجاوز به دولت تحویل داده شود، علاوه بر آسودگی خانواده قربانیان، از ایجاد فتنه نیز جلوگیری می شود. پیش از کشته و زخمی شدن افراد باید این مشکل را حل کرد و امکان حل آن نیز وجود دارد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: برخی از مردم از ما درخواست می کنند که در حوزه امنیت ورود کنیم؛ هر چند که ما توان این کار را داریم اما مداخله ما اشتباه است و پیامدهای خطرناکی دارد. همچنین مشکلاتی را ایجاد می کند. بنابراین مردم باید این شرایط را درک کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه امنیت اجتماعی جایگزینی برای دولت نداریم. پیش از سخن گفتن درباره عفو عمومی باید موانع این کار رفع شود و برای حل مشکلات فعالیت شود. همچنین مشکل اراضی نیز باید حل شود. حضور دولت در البقاع نباید به زمینه های امنیتی و قضائی محدود شود بلکه دولت باید علاوه بر این، به توسعه و ساختن این منطقه و همچنین معیشت و رنج های مردم نیز توجه کند.

وی تاکید کرد: من از شما درخواست کمک دارم؛ تیراندازی هوایی در طول مراسم ها نیز موجب ایجاد مشکلات بزرگی می شود. در جریان مراسم تشییع پیکر شهدا در برخی شهرها و روستاها تیراندازی هوایی نمی شود که ارج می نهیم اما متاسفانه برخی مناطق همچنان این کار را انجام می دهند. برای رفع مشکل تیراندازی هوایی باید تلاش های فرهنگی و علمی صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها