مهندس ترکان خواستار شد:

نقشه توسعه ایلام در افق ۱۴۰۴

نشست مشترک استانداران پیشین ایلام با حضور مهندس اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد کشور و سایر مسؤلان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۵۵
نقشه توسعه ایلام در افق ۱۴۰۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، اکبر ترکان در نشست مشترک استانداران پیشین ایلام با مسؤلان دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: باید دقیقاً مشخص کنیم که در افق ۱۴۰۴ می خواهیم در چه جایگاهی قرار بگیریم و چه مقدار تولید ناخالص داخلی و سرانه تولید ناخالص داخلی داشته باشیم.

وی همچنین به لزوم تعیین راهبردها براساس افق تعیین شده اشاره و ابراز داشت: باید بررسی کنیم که در چه زمینه هایی می خواهیم افق تعیین شده را تحقق ببخشیم که در این زمینه توجه به مزیت های نسبی ضرورت دارد.

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در این جلسه به بیان پتانسیل ها، استعدادها و توانمندی های استان در زمینه توسعه اشاره و اظهار داشت: تا هدف را مشخص نکنیم، نباید انتظار توسعه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ایلام دارای استعدادهایی است که می تواند آن را به یک استان خودگردان تبدیل کند.

عسگری همچنین ابراز داشت: راهبردهای مختلف توسعه استان مشخص، نظریه پایه توسعه تدوین و سهم بخش های مختلف در توسعه استان نیز تعیین گردیده است.

زمانی قمی از استانداران پیشین ایلام و استاندار کنونی استان مرکزی- سخنران بعدی جلسه بود، وی به پتانسیل های استان ایلام برای نیل به توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی، ایلام از یک ثروت غنی در سطح کشور و منطقه برخوردار است که بایستی استفاده لازم را از آنها به عمل آورد.

نصرت‌اله تاجیک عضو کمیته استانی ایلام مجمع استانداران کشور نیز در این جلسه مدل مفهومی توسعه استان را معرفی و به بیان نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای توسعه استان پرداخت.

وی تهیه سند چشم انداز توسعه استان را براساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمین استان را جهت توسعه ایلام ضروری برشمرد و خواستار تبدیل مزیت های نسبی استان به مزیت های رقابتی شد.

جهانبخش، دیگر عضو کمیته استانی مجمع استانداران کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه طرح های توسعه ما فاقد پیوست اجتماعی- فرهنگی می باشند و تا زمانی که مردم را به صحنه نیاوریم، مردم طلبکار و ناراضی هستند.

وی افزود: در شعار، مشارکت مردم را مورد توجه قرار می دهیم، اما در عمل مردم را از صحنه خارج کرده ایم.

شریفیان از اعضاء کمیته استانی مجمع استانداران کشور نیز در این جلسه گفت: هدف توسعه در جهان امروز، آرامش و خوشحال بودن است و بایستی در کنار اقتصاد به فرهنگ و اجتماع نیز توجه کنیم.

وی تأکید کرد: ما فرایند توسعه را باید از مدرسه شروع کنیم.

زارع دیگر عضور کمیته استانی ایلام مجمع استانداران کشور نیز اربعین را نسیم رحمتی دانست که استان ایلام باید قدر آن را بداند و استفاده لازم را از آن به عمل آورد.

فرجاد دومین استاندار ایلام در بعد از انقلاب نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: در مقوله توسعه باید محدودیت رشد را مورد توجه قرار دهیم. چنانچه توجه بیش از حد به رشد شود در بلند مدت به ضد ارزش تبدیل می گردد.
وی اضافه کرد: توسعه با احتمالات و موانع زیادی مواجه است که در مسیر توسعه باید آنها را مورد توجه قرار داد.

زاهدی از استانداران پیشین ایلام و استاندار کنونی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: توسعه یک امر خواستنی است نه درخواست کردنی. لذا باید برای نیل به توسعه اراده داشت.

وی گفت: گفتمان توسعه باید در بین نخبگان و مردم مطرح شود.مردم نباید دنبال زندگی روزمره باشند، بلکه بایستی زندگی توأم با رفاه را دنبال کند.

زاهدی افزود: نگاه مدیران کشور به مناطق نیاز محور است در حالی که بایستی ظرفیت محور باشد. به شکلی که نقش استان را در توسعه ملی مشخص و براساس آن عمل نمایند.

اصغر نیا دیگر عضو کمیته استانی مجمع استانداران کشور نیز گفت: فرهنگ کار در جامعه نهادینه نشده است و متأسفانه فرهنگ مصرف در جامعه غالب است.

وی به لزوم حفظ سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی اشاره و حفظ نیرو را مهمتر از جذب نیرو دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها