هفته سوم لیگ برتر والیبال فردا پیگیری می شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۸۶
فرهنگ معیوب لیگ برتر والیبال ایران / وقتی بازیکنان درجه چهار همه چیز را به تمسخر می گیرند

به گزارش جام جم آنلاین، افسوس که از همان هفته نخست جنجال ها در لیگ برتر والیبال ایران آغاز شد. همه در این جنجال دخیل بودند. از کاپیتان تیم ملی والیبال گرفته تا تماشاگران. از رحمان داوودی بازیکن شهرداری ارومیه گرفته تا داور. حجم جنجال ها آنقدر زیاد بود که سایت بین المللی دنیای والیبال در گزارشی به جنجال های موجود در والیبال ایران تبدیل شد. واقعیت این است که اتفاقی تلخ در حال رخ دادن برای والیبال ایران است. لیگ برتر والیبال ایران در رسانه های خارجی کم کم چهره ای مخدوش پیدا می کند. به اصطلاح اسم آن بد در می رود و در این میان تنها کسانی که به این موضوع اهمیت نمی دهند خود بازیکنان هستند.

کارشناس والیبال: والیبال ما فقر فرهنگی دارد

جمشید حمیدی کارشناس بین المللی والیبال ایران در اینباره به جام جم آنلاین گفت: لیگ برتر والیبال ایران ایراد و اشکال زیاد دارد. این ایرادها تاثیر گذاری خودش را انجام می دهد. با وجود گذشت سی سال از لیگ به ظاهر حرفه ای اتفاقاتی می افتد که در حد والیبال آماتوری هم نیست؛به طور مثال تماشاگران برخی شهرها در بدو ورود تیم های مهمان از کلمات رکیکی برای مخاطب قرار دادن ملی پوشان استفاده می کنند.

حمیدی افزود: در بعضی از شهرها نیز به طرف بازیکنان ملی پوش سکه پرانی می کنند.این یک ضعف بزرگ فرهنگی در ورزش والیبال است. ای کاش در فدراسیون والیبال و خود باشگاه ها تمهیداتی اندیشیده شود به طور مثال پیش از آغاز هر مسابقه از صفحه بزرگ نمایش سالن بازی های لیگ بزرگی مثل ایتالیا را به عنوان پیش درآمد پخش کنند تا تماشاگران ببینند تماشاگران کشورهای دیگر چگونه از تیم خودشان حمایت می کنند و به تشویق تیم می پردازند.

این کارشناس والیبال در ادامه گفت: هتاکی و زشت گویی به هیچ عنوان در شان والیبال ایران نیست، والیبالی که آوازه بین المللی دارد. متاسفانه در هفته دوم اتفاقاتی افتاد که باور کردنی نیست. مسخره کردن داوران و جا خالی دادن بازیکنان یک تیم در هنگام زدن سرویس به نشانه اعتراض از این رفتارهای زشت است. این فقر فرهنگی والیبال ماست.

وی یادآور شد: چنین مسائلی را به عنوان کسی که سال هاست در والیبال ایران حضور دارد به یاد ندارم. این اتفاقات شاید در والیبال خاکی پیش بیاید اما در والیبال حرفه ای رخ نمی دهد. متاسفانه برخی دوستان کارشناس برای اینکه حرفی زده باشند بی طرفانه به قضیه نگاه می کنند. نهایتا آنها یا طرف فدراسیون را می گیرند یا طرف بازیکنان را. داشتن داوران و ناظران قوی لازمه دیگری برای اجرای خوب مسابقات است اما فراموش نکنیم که حتی قوی ترین مدیران بدون همکاری با والیبالیست ها نمی توانند اجرای صریحی داشته باشند به همین دلیل بیشترین ضعف ها مربوط به باشگاه ها است.

این کارشناس والیبال عنوان کرد: باشگاه ها به جای پذیرش اشتباهات بازیکنان در پی فرافکنی هستند. از سویی دیگر باید بدانیم کری خوانی با ناسزا گویی تفاوت دارد. کری خوانی به معنای بی احترامی نیست. متاسفانه مربیان ما هم حتی با وجود مدارک بین المللی نمی توانند بازیکنان درجه دو و سه را مهار کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: خیلی باعث تاسف است که یک بازیکن درجه چهار باید در جریان رقابت های لیگ برتر به مسخره گردن مسائل مختلفی بپردازد. لیگ برتر والیبال ایران به «نان دانی» تبدیل شده است.

رقابت تنگاتنگ چهار تیم برای رسیدن به صدر

می توان پیش بینی کرد که برنده نخستین مسابقه هفته سوم لیگ برتر والیبال چه تیمی است. تیم پرتوان و پرستاره بانک سرمایه به مصاف تیم شهرداری اراک می رود. اراک پس از دو شکست پیاپی و بانک سرمایه پس از دو پیروزی پیاپی به مصاف هم می روند. به نظر می رسد یک پیروزی بی دردسر در انتظار شاگردان مصطفی کارخانه در تیم بانک سرمایه است.

بازی بعدی لیگ برتر بین اردکان و پیکان برگزار می شود، هر دو تیمی که دو هفته نخست را با بازی های سختی پشت سر گذاشتند.

شهرداری ارومیه هم که بر خلاف انتظار دو شکست متوالی متحمل شده در خانه از کاله پذیرایی می کند. هیچکس در ابتدای لیگ تصور نمی کرد این لیگ در پایان هفته دوم جز تیم های پایینی جدول باشد.

برخی تماشاگران ارومیه در بازی قبلی این تیم مقابل بانک سرمایه، بازیکنان حریف را با پرتاب مهره و برخی اشیا دیگر بدرقه کردند که «اوکاش ژیگادوو» پاسور لهستانی در صفحه اجتماعی خود به این موضوع اشاره کرد.

متین ورامین نیز بعد از پیروزی دلچسب هفته دوم مقابل سایپا، در این هفته میزبان شهرداری تبریز است.

تدبیر برای ارومیه

والیبال ارومیه همیشه بستر حوادث گوناگونی بوده است. در واقع اکثر جنجال ها از ارومیه آغاز می شود. اکنون و در آستانه هفته سوم لیگ برتر والیبال تمهیداتی برای جلوگیری از اتفاقات جنجالی اندیشیده شده است.

برنامه دیدارهای هفته سوم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

یکشنبه 9 آبان 1395

تهران، خانه والیبال، ساعت 15 و 30 دقیقه
بانک سرمایه – شهرداری اراک

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 17
شهرداری ارومیه – کاله مازندران

ورامین، سالن شهید گل عباسی ، ساعت 17
صالحین ورامین – شهرداری تبریز

ساری، سالن شهید سید رسول حسینی، ساعت 17
سازمان عمران شهرداری ساری – پارسه تهران

گنبد، سالن المپیک، ساعت 17 و 30 دقیقه
هاوش گنبد – سایپا تهران

تهران، خانه والیبال، ساعت 17 و 30 دقیقه
پیکان تهران – خاتم اردکان

جدول رده‌بندی لیگ برتر والیبال تا پایان هفته دوم به شرح زیر است:

پارسه تهران: 2 پیروزی، بدون شکست، 6 ست برده، بدون ست باخته، 6 امتیاز
بانک سرمایه: 2 پیروزی، بدون شکست، 6 ست برده، یک ست باخته، 6 امتیاز
خاتم اردکان: 2 پیروزی، بدون شکست، 6 ست برده، 2 ست باخته، 5 امتیاز
پیکان تهران: 2 پیروزی، بدون شکست، 6 ست برده، 3 ست باخته، 5 امتیاز
عمران ساری: یک پیروزی، یک شکست، 5 ست برده، 3 ست باخته، 4 امتیاز
سایپا تهران: یک پیروزی، یک شکست، 5 ست برده، 5 ست باخته، 3 امتیاز
شهرداری تبریز: یک پیروزی، یک شکست،3 ست برده، 4 ست باخته، 3 امتیاز
صالحین ورامین: یک پیروزی، یک شکست، 3 ست برده، 5 ست باخته، 2 امتیاز
کاله مازندران: بدون پیروزی، 2 شکست، 3 ست برده، 6 ست باخته، یک امتیاز
شهرداری اراک: بدون پیروزی، 2 شکست، 3 ست برده، 6 ست باخته، یک امتیاز
شهرداری ارومیه: بدون پیروزی، 2 شکست، 2 ست برده، 6 ست باخته، بدون امتیاز
هاوش گنبد: بدون پیروزی، 2 شکست، یک ست برده، 6 ست باخته، بدون امتیاز

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
-
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
باشگاه ها فقط به فكر رقابت در مسایل مالی و پوز زنی هستند چه در فوتبال چه در كشتی و چه در والیبال . در صورتیكه اسم باشگاه ورزشی فرهنگی یدك می كشند باید وظایف باشگاه ها بازتعریف بشه و نظارت سخت گیرانه ای روی اونها باشه . نظارتی بدون اغماض بدون تعارف بدون در نظر مصالح حاشیه های فقط و فقط با عنوان ورزش و قوانین مربوط به آن . یادم نمیره كولینا داور فوتبال و بهترین داور فوتبال دنیا فقط به خاطر اینكه اسپانسر یك باشگاه در خارج از كشورش اسپانسر ایشون هم بود از دنیای فوتبال خداحافظی كرد و همه می دونیم ایشان حتی یك سوت به نفع هیچ تیمی نزده بود فقط به خاطر قوانین شفاف و مشخص .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها