در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شد

تاکید مراجع تقلید بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم

دبیرشورای عالی امنیت ملی در قم با مراجع تقلید صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۶۱۵۳۷
تاکید مراجع تقلید بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، علی شمخانی دراین دیدارها ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کشور در ابعاد امنیتی، دفاعی، اجتماعی و اقتصادی گفت: در سایه امنیت کم نظیری که با برنامه ریزی و تلاش موثر دستگاه های ذیربط در کشور حاکم است، زمینه توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف فراهم می باشد.

دیدار با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز رضایت از امنیت کاملی که در سایه تلاش مسئولان در کشور وجود دارد بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع تامین معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه همکاری و مودت میان مردم و مسئولان در سال های دفاع مقدس نشان داد که در سایه ایمان به خدا و وحدت و همدلی امکان عبور موفق از سخت ترین بحران های امنیتی و اقتصادی میسر است.

دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تهدید تروریسم تکفیری برای جهان اسلام و مجموعه بشریت، بر ضرورت توجه به ریشه های تکفیر تاکید کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار افزود: همانگونه که دراجلاس اخیر گروزنی نیز از سوی مذاهب مختلف اسلامی مورد تاکید قرار گرفت، وهابیت خارج از دین مبین اسلام بوده و زادگاه و مروج تفکر تکفیری است.

ایت الله العظمی مکارم شیرازی نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی الهی و شایسته شکر و سپاسگزاری به درگاه احدیت عنوان کرد و گفت: ریشه مجموعه موفقیت ها در نظام اسلامی تمسک به دین حنیف اسلام و تحقق احکام الهی در این سرزمین است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان گروههای مختلف سیاسی تصریح کرد: رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتی است که باید بیش از گذشته به ان اهتمام شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز با اشاره به نقش و جایگاه والای مرجعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره گیری از ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را فرصتی بی بدیل برای مسئولان بخش های مختلف در مسیر مدیریت بهینه کشور عنوان کرد.

شمخانی با قدردانی از نقش بسیار موثر حضرت ایت الله العظمی مکارم شیرازی در تبیین ریشه های تفکر تکفیری وتوسعه رویکردهای تقریبی در جهان اسلام افزود: سردمداران نظام سلطه در تلاشند تا با اصلی کردن اختلافات در جهان اسلام اذهان عمومی را از دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است منحرف نمایند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروزبه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انفاس قدسی شهدای گرانقدر و رهبری هوشمندانه ولایت امر، کشور ما در شرایط کم نظیر امنیتی در منطقه ای پرآشوب است.

وی افزود: باراهبردهای اتخاذ شده توانسته ایم امنیت کشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد کنیم.

شمخانی گفت: مسئله معیشت و بهبود شرایط اقتصادی کشور از مهمترین مسایلی هست که می تواند سبب شکل گیری اسیب پذیری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی گردد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: رفع مشکلات معیشتی جامعه با بهره گیری از راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری مجموعه قوا و دستگاه ها با دولت محترم است.

دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی، انقلاب اسلامی را هدیه ای الهی بر شمرد و گفت: ایستادگی در برابر نفوذ و تحمیل بیگانگان، توجه به قدرت مردم و ظرفیت های داخلی، احیاء فرهنگ جهاد و شهادت مهمترین اصول تضمین کننده حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است.

وی مهمترین تهدید امروز جهان اسلام را رژیم اشغالگر قدس عنوان کردند و یکی از شاخصه های انقلابی بودن رامخالفت و تداوم مبارزه همه جانبه با سلطه گری و ظلم این رژیم دانستند.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به نقش تعیین کننده ولی امردر ایجاد انسجام و وحدت کلمه در جامعه افزود: در نظام ولایی شکل گیری دو قطبی و دو گانگی بی معنی بوده و مصداق کفران نعمت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با قدردانی از رویکرد روشنگرانه و انقلابی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی که موجب قوت قلب و بهره مندی مستمر نیروهای انقلابی در کشور است، افزود: کنگره عظیم اربعین فرصتی بی بدیل برای جلب توجه همه آزادی خواهان و ظلم ستیزان جهان به سوی یزیدیان زمان یعنی غاصبان قدس شریف و رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی است.

دیدار با آیت الله جوادی آملی

آیت الله جوادی آملی هم در دیدار دبیرشورای عالی امنیت ملی با انتقاد از روش های متداول در برخی رسانه ها که بدون توجه به آثار سوءامنیتی وارونه نگاری، با رویکرد سیاسی و یکجانبه حقایق مسلم را کتمان می کنند، افزود: این گونه رفتارها و اقدامات مصداق بارز جاهلیت است.

وی در ادامه اقتصاد مقاومتی را طرحی عمیق و علمی و راهبردی موثر برای رفع مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی و تطبیق آن با مبانی اسلامی برای سوق دادن منابع به سمت تولید، اصلی ترین اقدامی است که باید در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به آن پرداخته شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در ابتدای این دیدار، فرهنگ غنی انقلاب اسلامی را منشاء تولید قدرت نرم در عرصه های مختلف داخلی و خارجی و خلق موفقیت های کم نظیر عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و نقش تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در معادلات و مناسبات منطقه ای و بین المللی افزود: اعتبار و اقتدار ایران که سرچشمه ایجاد امنیت و ثبات پایدار در کشور است دستاوردی ارزشمند و پشتوانه ای محکم برای شکل گیری جهش در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است.

شمخانی با اشاره به ضرورت تلاش مستمر برای تعمیق باورهای فرهنگی و اعتقادی و مقابله با تلاش برنامه ریزی شده نطام سلطه برای تهی سازی معنوی نسل جدید اظهارداشت:کم توجهی به بازتولید و نشر ارزشهای فرهنگی، شکل گیری آسیب های شکننده در حوزه امنیت ملی را بدنبال خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه این دیدارها امروز نیز با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی (نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران) و آیات عظام موسوی اردبیلی، علوی گرگانی و شبیری زنجانی دیدار خواهد کرد و سپس دیداری با خانواده دو شهید خواهد داشت.

شمخانی فردا نیز با آیت الله العظمی وحید خراسانی و حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) دیدار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
-
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
باسلام:كو گوش شنوا .از قدیم وندیم گفته اند سیر ازگشنه خبرنداره.مدیرانی كه حقوقهای بالای 10ملیون میگیرند شبها خیلی خوب وخوش با خانواده سر به بالین میگدارند وآن مردی كه شبها ودر نیمه های شب در كوچه پس كوچه های كوفه راه می افتادوبفكر مستمندان بود الحق والانصاف یكی بود وهست وخواهد بود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها