بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از نزول 3 پله ای ایران در رده بندی جهانی فضای کسب و کار خبر داد و اعلام کرد ایران رتبه 120 را در بین 190 کشور بدست آورده است.
کد خبر: ۹۶۱۰۸۷
نزول 3 پله‌ای ایران در رده‌بندی فضای کسب و کار

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود موسوم به «گزارش فضای کسب و کار 2017» به مقایسه 190 کشور جهان از نظر سهولت فعالیت های اقتصادی و وضعیت فضای کسب و کار آن ها پرداخته است.

بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی، فضای کسب و کار در ایران بدتر شده داشته است. ایران امسال در رده بندی جهانی فضای کسب و کار در میان 190 کشور 3 پله نزول داشته و در رده 120 جهان قرار گرفته است.

در عین حال بانک جهانی ارزیابی خود از جایگاه ایران در رده بندی سهولت کسب و کار در سال گذشته را نیز اصلاح کرده است.

این نهاد بین المللی در گزارش سال گذشته خود رتبه 118 را برای ایران در نظر گرفته بود اما در گزارش جدید رتبه ایران برای سال قبل را 117 اعلام کرده است.

شاخص کلی فضای کسب و کار بر پایه 11 شاخص کوچکتر با عناوین آغاز کسب وکار،کسب مجوز، استخدام نیروی کار، ثبت دارایی‌ها،کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت مرزی، اجرای قراردادها و ورشکستگی و دریافت انرژی برق محاسبه می شود.

این شاخص در واقع نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری است.

در جهان، نیوزیلند رتبه نخست از نظر فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است و سنگاپور، دانمارک، هنگ کنگ، کره جنوبی، نروژ، انگلیس، آمریکا، سوئد و مقدونیه به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

کشور آفریقایی سومالی نیز در رتبه آخر قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها