رییس پلیس بین الملل ناجا ضمن اشاره به ارتباط با ۱۹۰ کشور دنیا از طریق اینترپل، درباره پرونده خاوری نیز گفت: الان پلیس، خاوری را شناسایی کرده، اما برای ادامه باید مقامات قضایی و سیاسی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۶۱۰۱۴
پلیس «خاوری» را شناسایی کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا سردار مسعود رضوانی در حاشیه نشست قضات با پلیس بین‌الملل ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در مورد مجرمانی که در خارج از کشور هستند، خوشبختانه ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به ما اعلام شده را توانستیم، ردیابی، شناسایی یا دستگیر کنیم که از این تعداد ما درصدی را موفق شدیم استرداد کنیم.

رضوانی ادامه داد: استرداد به اراده سیاسی و... هم ربط دارد، البته حتی در مواردی که استرداد صورت نگرفته هم ما توانستیم متهمان را محکوم کرده و حقوق شاکیان را بگیریم.

وی با بیان اینکه پیگیر پرونده افرادی که در خارج از کشور دستگیر می‌شوند هستیم، اضافه کرد: وزارت خارجه پیگیر این موضوع است و ما هم در موارد مختلف پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از طریق اینترپل با ۱۹۰ کشور جهان ارتباط داریم، گفت: با امریکا از طریق دبیرخانه ارتباط داریم و با رژیم صهیونیستی نیز هیچ ارتباطی نداریم، ارتباط ما با پلیس کشور ها خوب است و بعد از آن اراده سیاسی است.

وی درباره اینکه آیا فضای برجام تغییری در ارتباطات اینترپل ایجاد کرده یا خیر، گفت: ما در اوج تحریم‌ها نیز ارتباط خوبی با کشورهای دنیا داشتیم و پس از برجام نیز این ارتباط حذف نشد و از این رو برای ما تغییری نداشته است.

همانطوری که شما می‌بینید پرونده‌های سنگینی مانند آقای خاوری هیچ تغییری نکرده، الان پلیس، خاوری را شناسایی کرده، اما برای ادامه باید مقامات قضایی و سیاسی اقدام کنند. ما با مقامات اینترپل در این مورد صحبت کرده‌ایم و نمی‌دانم که سیستم قضایی کانادا چطور است که بعد از سال‌ها هنوز به آن رسیدگی نشده است.

وی درباره تصمیم کشور فرانسه برای بازگرداندن مهاجران به کشورهایشان و اینکه چند ایرانی قصد بازگشت به کشور را دارند، گفت: اطلاع داریم که وزارت امورخارجه پیگیر این موضوع است و ما هم از این طریق پیگیر این افراد هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
رضا
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
مساله پولهای دزدیده شده ملت هست كه به ناكجا آباد و ساخت قبور هزینه میشه....
خاوری های زیادی هنوز در راس امور قرار دارن
هموطن
-
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
چه خوب كه شناسایی شد قابل تقدیر
ایرانی
-
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
یعنی میشه بگیرنش با گرفتنش باید جشن ملی گرفت البته پولارو كسی دیگه نخوره خواهشا....
مرتضی
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
جشن ملی؟؟ برای این؟؟؟ این كه جشن گرفتن نداره!! این سهمشو برداشته، هر وقت ریشه فساد خشكید باید جشن گرفت.
آریایی
-
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
خب بعدش...
پمپ وكیوم كیان پارس
-
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
بازم جای شكرش باقیه

Hosin
-
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
فقط عكس شناسایی شد
مرتضی
-
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
عزیــــــــــــــزم، تازه شناساییش كردید؟؟؟ خسته نباشید، كلی فشار روتون بوده تو این مدت. خب حالا بعد شناسایی چیكارش میكنید؟؟؟ دستگیرش كه نمی كنید؟؟!! گنــاااااااااس
اختلاص
-
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
جدا مارو گرفتین این اقا كه اگه شناسایی شده بود كه نمی تونست دزدی كنه ولی اگر منظورش از شناسایی اینه كه الان كجاست و چكار میكنه اینو كه از همون اول هم همه میدونستن احتیاج به شناسایی نداشت ادرس خونشم داشتن و معلوم بود حتی چكار هم میكنه. البته خاوری قطره ای از دریاست حالا بعدیا كه گرفتن رو چكار كردن اون ۳۰۰۰ میلیارد بود ببینیم ۸۰۰۰ میلیاردی رو چكار میكنن و ...
دانشجو
-
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
لطفا اینها كه هشت هرار میلیارد برده اند اینجا هستند یقه اشان را بگیرید تا خاوری و دیگران كه روی خاوری را سفید كردن
علی
-
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
ارتباط داشتن به چه درد میخوره وقتی اقای خاوری رونمیتونید به كشور برگردونید تمام سعی وتلاش دولت باید این باشه كه این شخص جواب گوی 80 میلیون جمعیت ایران باشه این شخص باید برگرده وجوابگو باشه. به افراد و هركس كه هر سمتی داره باید جوابگو باشه
محمد.. شریف
-
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
آقا... كار اینتر پول اساسش ارتباط با پلیس سایر كشورهاست.. اگر ارتباط دارید خوب بوظیفه عمل فرمودید .. مزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد.. به عمل كار برآید به سخندانی نیست ... خاوری مرد زرنگیست نمره اش باشد بیست .. این جماعت همه را میدانند .. پرسش این است پشتش چه كسیست..؟؟ ب . د .
حسین احمدی
-
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
كسانی كه خاوری را فراری دادند، باین واسطه بود كه دستشون تو یه كاسه بود؛ الان هم به هیچ وجه نخواهند گذاشت دست كسی بهش برسد، چون رسوا خواهندشد.
ایرانی
-
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
یعنی شناسایی خاوری آنقدر سخته ؟ بابا جمع كنید این بساط رو . به من اجازه بدید برم كانادا یك هفته كت بسش می كنم تحویل میدم .!!

نیازمندی ها