سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

خاورمیانه نمایشگاه سلاح‌های پیشرفته مرگبار شده است

با هدف حفظ صلح و حمایت از غیر نظامیان

خوشرو: برای کمک به ماموریت های حفظ صلح آماده ایم

نماینده دائم ایران در سارمان ملل از آمادگی ایران برای کمک به عملیات حفظ صلح از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و همچنین اعزام نیروی های نظامی و پلیس به ماموریت های حفظ صلح خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۸۱
خوشرو: برای کمک به ماموریت های حفظ صلح آماده ایم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در سخنرانی در کمیته چهارم مجمع عمومی این سازمان که بمنظور بررسی مسائل مربوط به عملیات حفظ صلح برگزار شد، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به عملیات حفظ صلح از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و همچنین اعزام نیروی های نظامی و پلیس به مأموریت های حفظ صلح را اعلام کرد.

خوشرو در این نشست اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است ایجاد هرگونه سازوکار توسط ملل متحد برای رسیدگی به چالش های پیش روی عملیات حفظ صلح، اعزام صلح بانان یا تمدید مأموریت یک عملیات، باید با نهایت توجه و احترام به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و دیگر اصول حاکم برعملیات حفظ صلح صورت پذیرد.

وی افزود :جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تأکید می کند که اصولی مانند رضایت طرف های درگیر، عدم استفاده از زور به جز در دفاع از خود، بی طرفی، احترام به اصول برابری حاکمیتی، استقلال سیاسی، تمامیت ارضی همه کشورها و مداخله نکردن در موضوعاتی که در صلاحیت داخلی آنان است، بایستی کاملاً محترم شمرده شوند.

نماینده دائم کشورمان در پایان با اشاره به استفاده فزاینده از فناوری های نوین در مأموریت های حفظ صلح اظهار داشت: با وجود قابل درک بودن استفاده از این فناوری ها بدلیل پیچیدگی مأموریت های حفظ صلح، با این حال جمهوری اسلامی ایران تأکید می کند که جنبه های حقوقی استفاده از فناوری های نوین و جمع آوری اطلاعات باید طی فرایندهای مناسب بین دولتی بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها