وزنه‌برداران فوق سنگین کشورمان مدال‌های طلا و نقره حرکت دوضرب و طلا و برنز مجموع مسابقات نوجوانان جهان را از آن خود کردند.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۴
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان / پایان کار تیم ایران با یک طلا و یک برنز دیگر

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری ، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان که در پنانگ مالزی در حال برگزاری است مسابقات دسته 94+ کیلوگرم پیگیری شد که علی داوودی و محمدرضا روشنی با 9 وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداختند که در پایان حرکات دوضرب داوودی به مدال طلا دست یافت و روشنی به مدال نقره رسید. در مجموع نیز داودی قهرمان شد و روشنی مدال برنز را بر گردن آویخت.

یک ضرب:

علی داوودی در نخستین حرکت یک‌ضرب خود وزنه 160 کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در دومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 165 کیلوگرمی شد. داوودی در آخرین حرکت یکضرب با انتخاب وزنه 170 کیلوگرم به رکورد آسیا حمله کرد و توانست رکورد علیرضا کاظمی نژاد، دیگر نماینده فوق سنگین کشورمان را به میزان یک کیلوگرم ارتقا بخشید و مدال طلا را از آن خود کرد.

کاظمی نژاد در رقابتهای سال 2011 جوانان جهان با مهار وزنه 169 کیلوگرم رکورد نوجوانان آسیا را به نام خود به ثبت رسانده بود که این رکورد امروز توسط علی داودی شکسته شد.

محمدرضا روشنی نیز در اولین حرکت یک‌ضرب وزنه 143 کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 151 کیلوگرمی شد، اما در حرکت سوم در بالا بردن وزنه 156 کیلوگرمی ناکام ماند تا به عنوانی بهتر از نهمی در این حرکت نرسد.

به گزارش فارس، دیمیتری گرتسا از روسیه با 160 کیلوگرم نقره گرفت و نیکولای پانایوتیدی از روسیه نیز با 157 کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب رسید.

دوضرب:

داوودی در اولین حرکت دوضرب موفق به مهار وزنه 191 کیلوگرمی نشد، اما در دومین حرکت این وزنه را مهار کرد. داوودی در سومین انتخابش پشت وزنه 205 کیلوگرمی ایستاد که این وزنه را هم مهار کرد تا مقتدرانه با 14 کیلوگرم اختلاف به مدال طلا برسد. داوودی با مجموع 375 کیلوگرم هم با اقتدار و 25 کیلوگرم اختلاف با نفر دوم قهرمان جهان شد.

روشنی در اولین حرکت وزنه 181 کیلوگرمی را بالای سری برد. وی در دومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 191 کیلوگرمی شد. روشنی در سومین انتخاب در مهار وزنه 200 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 191 کیلوگرم به مدال نقره دوضرب برسد. روشنی با مجموع 342 کیلوگرم سوم شد.

* رده‌بندی نهایی این وزن به شرح زیر است:

1- علی داوودی از ایران (170 کیلوگرم در یک‌ضرب (طلا)، 205 کیلوگرم دوضرب و مجموع 375 کیلوگرم طلای مجموع)

2- دیمیتری گرتسا از روسیه (160 کیلوگرم یک‌ضرب (نقره)، 190 کیلوگرم دوضرب (برنز) و مجموع 350 کیلوگرم نقره مجموع)

3- محمدرضا روشنی از ایران (151 کیلوگرم یک‌ضرب (نهم)، 191 کیلوگرم دوضرب (نقره) و 342 کیلوگرم برنز مجموع)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها