رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان عضو این پارک رشد 100 درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۶۰۵۴۰
رشد شتابان شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، بابک مختاری ضمن بیان این مطلب افزود: تا پایان سال 94 از بین 150 شرکت دانش بنیان و هسته فناور عضو پارک علم و فناوری، 35 شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان در سال جاری با رشد 100 درصدی به 69 شرکت دانش بنیان رسیده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت های مختلف در استان خوزستان وجود دارد که باید به درستی استفاده شوند در این راستا، تاسیس مراکز رشد و شکوفایی در شهرستان ها، با توجه به پتانسیل های مناطق صورت می گیرد.

مختاری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر شهرستان یکی از اولویت های ما در تاسیس مراکز رشد و شکوفایی است و بر همین اساس در تلاش برای تاسیس مراکز رشد و پردیس های تخصصی در شهرستان‌ها هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز رشد تخصصی در این استان فعال است تصریح کرد: مرکز رشد نفت اهواز که بیش از 80 درصد فعالیت آن در حوزه صنایع نفت و انرژی است، مرکز رشد دزفول که در بخش کشاورزی و مرکز رشد خرمشهر در حوزه علوم و فنون دریایی مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: البته با توجه به نقش نظارتی پارک‌های علم و فناوری بر مراکز رشد، علاوه بر این سه مرکز که ‌زیر مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان هستند این پارک بر مراکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز نظارت دارد.

مختاری با انتقاد از عملکرد فرمانداری ها در تعامل با پارک علم و فناوری ادامه داد: فرمانداری ها توجه بیشتری در زمینه تعامل با پارک علم و فناوری در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان داشته باشند، که در حال حاضر همکاری فرمانداری ها مناسب نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان حوزه فعالیت پارک های علم و فناوری را اقتصادی- علمی عنوان کرد و گفت: در این خصوص و برای تسریع در فعالیت های مربوط به پارک علم و فناوری در ارتباط با استانداری، بهتر است با توجه به رویکرد اقتصادی- علمی پارک، معاون اقتصادی استاندار به عنوان معاون معین پارک علم و فناوری در استانداری مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها