مستند « در پناه بلوط » در بین 300 اثر از سراسر جهان ، در جشنواره بین المللی فیلم طبیعت نامور بلژیک افتخار آفرین شد.
کد خبر: ۹۶۰۱۶۲
موفقیت رسانه ملی درجشنواره بین المللی طبیعت بلژیک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، از میان آثار ارسالی واحد جشنواره های بین المللی اداره کل امور بین الملل صدا و سیما به جشنواره طبیعت بلژیک ، مستند «در پناه بلوط» (Sheltered In Oaks) به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نورمحمدی «جایزه بهترین فیلم» این جشنواره را ازآن خود کرد.

مستند 55 دقیقه ای «در پناه بلوط» به سفارش سیمای استان ها با هدف معرفی سنجاب ایرانی و نشان دادن همزیستی این حیوان و درخت بلوط در شبکه ایلام تولید شده است.

مهدی نور محمدی با این مستند که پیرامون زندگی سنجاب ایرانی است تا کنون توانسته، معتبرترین جوایز جشنواره های داخلی و بین المللی را بدست آورد.

این مستند، سنجاب ایرانی را به عنوان یکی از جانورانی که در پناه درخت بلوط زندگی می کند به بیننده معرفی می کند و وابستگی حیات این جونده کوچک به جنگل های بلوط را به تصویر می کشد.

به گفته نماینده هیئت داوران این جشنواره، ساختار «در پناه بلوط» و روایت جذاب این فیلم موجب انتخاب آن به عنوان بهترین فیلم امسال شده است.

این مستند برای دریافت جایزه «چشم انداز» این جشنواره با فیلم‌هایی از 30 کشور جهان به رقابت پرداخت و برای ایران افتخار کسب کرد.

جشنواره بین‌المللی نامور بلژیک امسال در بیست و دومین دوره خود با حضور برترین مستند سازان حیات وحش جهان، از 23 مهر تا 2 آبان درشهر فرانسوی زبان نامور (Namur) برگزارشد. این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره های اروپا در زمینه‌ طبیعت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها