رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

استانداردسازی مختص تولید نیست

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه استانداردسازی می تواند به اعتماد عمومی در تولیدات داخلی منجر شود، گفت: استاندارد مختص به تولید نیست و باید در زنجیره توزیع رعایت شود.
کد خبر: ۹۶۰۱۳۶
استانداردسازی مختص تولید نیست

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان سمنان، علی اصغر جمعه ای در همایش استاندارد و کیفیت استان با بیان اینکه شمول و کاربرد استاندارد در فضای جامعه بسیار فراگیر است، ابراز داشت: اگر شرایط به گونه ای مهیا می شد که تمام سازمان‌ها و ادارات که بر امر استاندارد نظارت دارند، در یک مکان متمرکز و اسکان می یافتند، فرآیند و مراحل اداری با سرعت و نظارت بالاتری شکل می گرفت.

وی افزود: باید در مسیری گام برداریم که استاندارد در تمام موارد روزمره ساری شده و ترتیبی اتخاذ کنیم تا رویکرد استاندارد در شکل و محتوی مورد نظر در نظام اجتماعی نهادینه شود.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان از انعقاد تفاهم نامه مابین گمرگ و سازمان استاندارد استان خبر داد و گفت: محتوی این تفاهم نامه، نافع صادرکننده است و به صورتی توافق شده که اگر مواد اولیه که وارد کشور می شود، برای یک سازنده و برای یک مشتری تکمیل شده، مراحل کنترل استاندارد تنها یکبار صورت پذیرفته و ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا مجدد مراحل کنترل و روند استاندارد سازی در مبانی خروجی کشور تکرار نشود.

جمعه ای مطالبه استاندارد در جامعه را حائز اهمیت بر شمرد و اضافه کرد: استانداری سازی تولید مهم است، اما از آن مهم تر، استاندارد سازی سلامت کشور، استاندارد سازی نظام اداری و دیگر مسائل جاری است که باید در این موارد تصمیمات عاجل صورت پذیرد.

وی از توجه فعالان بخش خصوصی به کیفیت در استان سمنان تقدیر کرد و گفت: فعالان بخش خصوصی، کیفیت را همواره مهم دانسته اند وکالاهایی تولید می کنند که بالاتر از استاندارد های روز است، به همین دلیل هر ساله در ۱۸ آبانماه و همزمان با روزکیفیت از برترین کسب کارهای کیفی توسط شخص رئیس جمهور تقدیر و تشکر به عمل می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها