وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی در دیدار با مدیرعامل سایپا گفت: دلیل اصلی حضورم در ایران گسترش روابط بین صنعت خودرو مالزی با گروه سایپا است و مذاکراتی از قبل وجود داشته است و پیشرفت مذاکرات را در آینده سرعت خواهیم بخشید.
کد خبر: ۹۶۰۱۰۴
بازگشت پروتون به ایران با خودروهای جدید

به گزارش جام جم آنلاین از سایپانیوز، داتو سری مصطفی محمد، وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی در نشست مشترک با مدیرعامل و هیئت مدیره سایپا با بیان مطلب فوق گفت: پروتون سال های زیادی در ایران حضور داشته است و هزاران خودرو در بازار ایران به فروش رسانده است و بعد از برجام موضوع بازگشت به بازار خودروی ایران مطرح است و اینکه بتوانیم از فرصت های بازار خودروی ایران استفاده کنیم.

وی افزود: تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و 200 هزار دستگاه برای امسال است و در آینده رشد بیشتری خواهد داشت و ما می توانیم با شرکت خودرو ساز مالزی سهم بسیار خوبی در بازار خودروی ایران داشته باشیم و به آینده صنعت خودرو ی ایران امیدواریم.

وی اضافه کرد: شرکت پروتون در مالزی برای اینکه به موفقیت برسد نیاز به تجدید ساختار دارد و به عنوان وزیر صنعت مالزی مسوول آن هستم که این امر تحقق یابد و سه مدل جدید از محصولات پروتون در آینده توسط این شرکت در بازار خودرو ایران عرضه خواهد شد.

در ادامه مهدی جمالی مدیرعامل سایپا گفت: با توجه به سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری با کشور مالزی فرصت خوبی در سایپا برای همکاری با پروتون فراهم است و با توجه به شناخت خوبی که دو طرف سایپا و پروتون از یکدیگر دارند، سبدی از محصولات مشترک تعریف شود که بخشی از محصولات پروتون به ایران صادر شود و همچنین تولید مشترک داشته باشیم و نیز بخشی از محصولات سایپا در شبکه فروش پروتون به فروش برسد و این کار مشترک بتواند باعث رشد و توسعه هردو شرکت شود.

در پایان نشست، وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی و هیات همراه از خطوط تولیدی شرکت سایپا بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
مسولین سایپا و ایران خودرو با تولید خودروهای گران و بی كیفیت ، شركت پروتون ایران را كه محصولات باكیفیت تولید میكرد را با رایزنی سیاه تعطیل و سایپا خریدش برای استفاده انحصاری امروز.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها