عضو کمیسیون بهداشت هشدار داد؛

شیوع مسمومیت غذایی در ایام نوروز

یک کارشناس مواد غذایی هشدار داد: غذاهای مسموم کننده ممکن است بو و یا مزه ناخوشایندی نداشته باشند.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۴
غذای مسموم، همیشه هم بدبو و بدمزه نیست !

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت آنلاین حسین عبدالعزیزی، در زمینه راه های پیشگیری از مسمومیت غذایی افزود: با وجودی که بیشتر مسمومیت های غذایی معمولا در مدت 24 ساعت برطرف می شوند؛ اما برخی از آنها مانند مسمومیت با غذای کنسروی می تواند کشنده باشد.

وی تصریح کرد: در صورت استفاده از غذاهای کنسرو شده در هنگام سفر، با جوشاندن 20 دقیقه از مسمومیت کشنده بوتولیسم پیشگیری می شود.

عبدالعزیزی ادامه داد: هرگز غذاهای پخته شده را بیش از دو ساعت در دمای محیط رها نکنید و برای دوباره گرم کردن غذاهای باقی مانده، آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید تا غذا بخار کند و همچنین غذاهای بیش از دو روز باقی مانده را مصرف نکنید.

کارشناس موادغذایی تصریح کرد: همیشه پیش از آماده کردن یا خوردن غذا، دست هایتان را با صابون بشوئید، چون نوعی اسهال میکروبی در طول سفر و به دلیل رعایت نکردن بهداشت، قابل انتقال است.

وی افزود: علائم و نشانه های برخی مسمومیت های غذایی با تاخیر ظاهر می شود و ممکن است 12 تا 24 ساعت پس از مصرف غذای آلوده در فرد مسموم بروز کند.

عبدالعزیزی گفت: سردرد، تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال شدید، کم شدن آب بدن و ضعف و سردرد از جمله علائم مسمومیت است.

وی ادامه داد: در هنگام سفر از حمل گوشت و تخم مرغ خام و فرآورده های لبنی با ماندگاری کوتاه مدت خودداری شود، چون به سرعت دچار فساد می شوند.

کارشناس موادغذایی خاطرنشان کرد: اگر ماده غذایی دارای ظاهر یا بوی ناخوشایندی باشد به هیچ عنوان آن را نچشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها