علیرضا رضاداد گفت: برای پیشرفت و ارتقاء در حوزه صنعتی تجهیز آن به علم و فناوری روز ضروری است تا از پیله تکرار دستاوردهای خود خارج شود. ​
کد خبر: ۹۵۹۲۱۵
نگاه به سه حوزه صنعت، فرهنگ و علم باید سیستمی باشد

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «ایران ساخت» با بیان اینکه نگاه به سه حوزه صنعت، فرهنگ و علمی و فناوری به شکلی سیستمی باشد، اظهار کرد: برای پیشرفت و ارتقاء در حوزه صنعتی تجهیز آن به علم و فناوری روز ضروری است تا از پیله تکرار دستاوردهای خود خارج شود. امروز مردم چشم انتظار بروز تحولات فناوری و جلوه گری جریان و نگاه دانش بنیان در صنعت و صنایع و دستاوردهایی صنعتی هستند.

رضاداد ادامه داد: نسل جوان و جدید نمی‌تواند پذیرای این مسئله باشد که کشورهایی که روزگار نه چندان دور پیشرفت قابل توجهی نداشتند در حال حاضر پیشرفت قابل توجه کرده و ایران با تمدن و فرهنگی غنی از آنهاعقب افتاده باشد. بنابراین در این بخش از مدیریت صنعت انتظار می‌رود فرصت را برای نیروی جوان کشور فراهم کند به آنها امکان تجربه دهد تا علم خود را بارور کنند. آنها آمادگی دارند که خودشان و صنعت را با دانششان متحول کنند و این شدنی است.

دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به اینکه جوانان هر زمان زمینه برایشان فراهم بوده خود را اثبات کرده اند، بیان کرد: حوزه فرهنگ نیز می تواند این رویکرد و اندیشه و خود باوری و اعتماد به نفس موجود در این نسل را با بهره گیری از توانمندی خود آنها در حوزه هنر و رسانه نهادینه و به فرهنگ تبدیل کند .از سویی ارتباط حوزه تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه ای با دانش و فناوری قطع است و در سینما و تلویزیون، دانشجو محیط علم و فناوری و دانشگاه که قلب تپنده جریان جوان علمی و شور انگیزی است را مشاهده نمی کنیم.

وی با بیان اینکه انعکاس جریان پیشرفت علم و فناوری در سینما، تلویزیون و رسانه وجود ندارد و در صورت وجود نیز به فرهنگ تبدیل نمی شود گفت: در جهان صنعت و اقتصاد و در آمد حاصل از آن از پشتوانه های فرهنگ و هنر هستند و فرهنگ و هنر هم به تحکیم استفاده مخاطبان از نتیجه صنعت وفادار است که متاسفانه ما با این پیوند ها بیگانه هستیم و منفعلانه عمل می کنیم.

رضاداد همچنین ابراز کرد: گمان می کنم تا وقتی نگرشمان را تغییر ندهیم و ارتباط با این مقوله ها به رسمیت شناخته نشود و تنها نگاهی از بعد تبلیغاتی به این موضوعات شود تغییری اساسی و مورد نیاز در وضعیت حاضر حاصل نمی شود. از سویی هنوز اهمیت فرهنگسازی و تبدیل انگاره ها به فرهنگ انجام نشده است. گرچه در لفظ و حرف همه ضرورت این تغییر نگاه و دیدگاه را تایید می کنند ولی در عمل یا برنامه ای برای آن وجود ندارد یا اهمیتی به آن داده نمی شود و همچنان همان مسیر قبلی را می پیمائیم و جشنواره «ایران ساخت» باید بتواند در راستای رفع و تعدیل این چالش ها گام بردارد و این خلاءها را جبران کند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها