معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۳۰درصد از مدارس تازه تأسیس را خیرین ساختند.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۲
خیرین؛ پیشتاز مدرسه‌سازی

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی رئیسی در جمع مسئولان ادارات و مدیران مدارس کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه خیرین با ایثار و گذشت و فداکاری به نسل آینده کمک می‌کنند، اظهار کرد: افراد بسیاری هستند که از تمکن مالی خوبی برخوردارند ولی سعادت ندارند که نامشان با کارهای خیر برای همیشه باقی بماند.

وی با بیان اینکه هر کشور و حکومتی نیاز به سرمایه اجتماعی دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای سرمایه اجتماعی مردمی است که در همه صحنه ها حضور دارند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: علی رغم همه تنگناها و مشکلات مالی دولت و شرایط سخت اقتصادی مردم کمک به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ادامه دارد و افتختار می‌کنیم که حضورهمیشه مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه خیرین تامین اعتبار صددرصدی و مشارکتی بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را درطی چند سال اخیر را بدست گرفته‌اند، اظهار کرد: سهم خیرین در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

رئیسی افزود: بعد از انقلاب سهم مردم در مدرسه‌سازی تا ۲۰ درصد بوده و ازمجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس کشور ۱۰۰ هزار کلاس توسط خیرین ساخته شده متعلق به مردم است که بیش از دو و نیم میلیون دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: امیدواریم سرمایه عظیمی که در آموزش و پرورش وجود دارد از طرف مجلس شورای اسلامی حمایت شود و ظرفیتی که در مردم وجود دارد استفاده شود و دولت نیز کمک و تسهیلاتی در اختیار خیرین قرار دهد تا آن‌ها دلگرم شوند و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها