معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: فراکسیون زیارت در مجلس باید ایجاد شود زیرا زیارت یک حرکت نرم مسلمانان و شیعیان است.
کد خبر: ۹۵۹۰۸۳
فراکسیون زیارت در مجلس تشکیل می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، محمدحسن واحدی در نخستین نشست تخصصی کمیته زیارت که بعد از ظهر پنج‌شنبه در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: ماده ۱۲ برنامه ششم باید اصلاح شود و برای این ماده متن مشخص با توجه بیشتر به مباحث فرهنگی نوشته شود.

وی گفت: فراکسیون زیارت در مجلس شورای اسلامی باید ایجاد شود چرا که زیارت یک حرکت نرم مسلمانان و شیعیان است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: د ر این خصوص باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

وی با بیان زائران سالی ۸ هزار میلیارد تومان برای مقوله زیارت هزینه می‌کنند و باید این بودجه‌ها جنبه مشارکتی داشته باشد، افزود: برای استفاده کردن از هزینه‌هایی که زائران انجام می‌دهند برنامه‌ریزی‌های جامع صورت گیرد.

واحدی ادامه داد: زیارت با دو هدف مقدس انجام می‌شود که عبارت‌ هستند از تثبیت فرهنگ اسلام و فرهنگ رضوی و اثربخشی زندگی مردم.

وی با بیان اینکه طرح جامع خراسان رضوی تصویب‌شده است و این طرح به‌وسیله ۲۵۰ کارشناس نخبه بررسی‌ شده است، گفت: این طرح جامع زیارت در قالب ده راهبرد در راستای ماده ۱۲ تهیه‌شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بحث زیارت کم‌رنگ است، افزود: سند ۵ ساله طرح جامع خراسان رضوی سندی است که می‌تواند راهکار مناسبی برای سندهای سایر استان‌ها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها