این سریال از امشب ساعت 21 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه 2 می‌رود

«هشت و نیم دقیقه» سرنوشت‌ساز در فصل پاییز

با فرارسیدن ماه پاییز و بازگشایی مدارس، هر یک از شبکه‌ها می‌کوشند به نوبه خود بخشی از اوقات فراغت مخاطبانشان را در شب‌های آرام و طولانی فصل خزان پر کنند. بر همین اساس، شبکه دو هم امسال با دستی پر، تدارک این شب‌ها را دیده و موجی از سریال‌های تازه را برای پخش شبانگاهی آماده کرده است. «هشت و نیم دقیقه» نام یکی از این مجموعه‌های تلویزیونی تازه است که از ساعت 21 و 30 دقیقه امشب پخش خود را آغاز می‌کند. سریالی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی که بر محوری خانوادگی ساخته شده و مضمونی ملودرام دارد.
کد خبر: ۹۵۸۹۸۰
«هشت و نیم دقیقه» سرنوشت‌ساز در فصل پاییز

در قدم‌های پایانی تولید

هشت و نیم دقیقه در مقاطعی از فرآیند تولید به «یکتا» تغییر نام داد، اما بعد به این نتیجه رسیدند که همان نام قبلی را برای مجموعه‌شان انتخاب کنند. مراحل تولید این مجموعه تلویزیونی از فصل تابستان آغاز شده و هنوز هم به پایان نرسیده است. بهروز مفید، تهیه‌کننده هشت و نیم دقیقه که پیش از این تهیه و تولید مجموعه‌های دیگری چون «سهمی برای دوست» و «خانه‌ای روی تپه» را هم به عهده داشته، با اعلام این خبر به جام‌جم گفت: گرچه امشب اولین قسمت سریال پخش خواهد شد اما کار ضبط ما هنوز تمام نشده و گروه با تمام توان و قوایشان مشغول تدارک قسمت‌های باقیمانده هستند. البته جایی هم برای نگرانی نیست چرا که تنها حدود 10 درصد از کار باقی مانده و تدوین آن هم در حال انجام است.

مفید اضافه کرد: تعداد دقیق قسمت‌های کار مشخص نشده، چرا که کار هنوز در حال تدوین است. با این حال پیش‌بینی می‌کنم 28قسمت را داشته باشیم و مدت زمان آن هم که به روال مجموعه‌های تلویزیونی دیگر شبکه دوی سیما در 45 دقیقه است.

تمرکز بر بحث اخلاق و قانون

طبق خلاصه داستانی که از هشت و نیم دقیقه اعلام شده، به نظر می‌رسد مخاطبان قرار است با داستانی خانوادگی ـ اجتماعی و ملودرام مواجه شوند. داستانی که بر محور ماجراهای ایجاد شده برای زنی با نام «یکتا» می‌گذرد. یکتا زنی است که بعد از فوت همسرش تمام مسئولیت‌های خانه و زندگی اجتماعی بر دوش او افتاده و در مقام زنی تنها، خواستار سرپرستی و حمایت از بچه‌هایش هم هست. البته این همه ماجرا نیست و او درگیر ماجراهایی بر سر ارث و میراث و اختلاف با خانواده همسر مرحومش هم می‌شود و داستان‌هایی برایش رقم می‌خورد. اما مفید معتقد است که هدف اصلی یکتا تاکید بر بحث اخلاق و قانون در کنار ضرورت رسیدگی به مال و اموال افراد در طول حیات و نشان دادن عواقبی است که در صورت فوت ناگهانی‌شان برای اقوام نزدیک‌شان ایجاد می‌شود.

مفید در این خصوص توضیح داد: در بخشی از داستان اتفاقاتی بر سر راه قهرمان‌های اصلی ایجاد می‌شود و آنها را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که به نوعی در تعارض با قانون قرار می‌گیرند و تماشای واکنش‌های آنان در مواجهه با این قضیه از جذابیت‌های سریال است. گرچه در خبرهای اولیه «حمایت از تولید ملی و داخلی» به عنوان شعار این مجموعه عنوان شده بود اما مفید درخصوص این مطلب تصریح کرد: هشت و نیم دقیقه در وهله اول مجموعه‌ای خانوادگی است و سعی در بیان بحث‌هایی اخلاقی دارد، در کنار آن اشاره‌ای هم به حمایت از تولیدات داخلی داشته و مخاطب را به حمایت از این تولیدات دعوت می‌کند. به گفته مفید، هشت و نیم دقیقه همچنین اشاره‌ای هم به بحث انتقام داشته و لزوم حفظ خویشتن‌داری را به جای انتقام به مخاطبان یادآوری می‌کند.

شماری از بازیگران نام‌آشنا

شبنم قلی‌خانی بازیگر نقش ماندگار «مریم‌مقدس(ع)» و مجموعه‌های تلویزیونی چون اولین شب آرامش، پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت بعد از مدتی دوری از عرصه هنر دوباره به رسانه ملی بازگشته و بازیگر اصلی این مجموعه در نقش یکتاست. همچنین شمار دیگری از بازیگران مطرح این سال‌های تلویزیون هم در این مجموعه حضور یافته‌اند که از جمله اصلی‌ترین این بازیگران می‌توان به پژمان بازغی، سام درخشانی، آشا محرابی، فرناز رهنما، سیامک اطلسی، بهرنگ علوی، الهه حصاری، طوفان مهردادیان، شیرین اسماعیلی‌نیا، بهرام ابراهیمی‌پور و اشکان منصوری اشاره کرد. به نظر می‌رسد باوجود در کنار هم جمع شدن این تیم بازیگران، سازندگان مجموعه حساب ویژه‌ای برای هرچه بهتر شدن کار باز کرده‌اند و امیدوار به جلب نظر مخاطبانشان هستند.

مفید در این‌باره اظهار کرد: امید ما این است مخاطبان رسانه ملی این مجموعه را هم تماشا کنند و هشت و نیم دقیقه بخوبی مورد توجه‌شان واقع شود که در این صورت برای ما جای بسی خوشحالی است.

سیمایی از یک فرزند ارشد

پژمان بازغی را حالا باید یکی از بازیگران شناخته شده و مطرح مجموعه‌های تلویزیونی دانست که برای مخاطبان بسیار آشناست و گاهی این حضور او در مجموعه‌هاست که مخاطبان را به تماشای آثار ترغیب می‌کند. او در این سال‌ها در مجموعه‌هایی با محتواهایی متفاوت هم حضور یافته و بیشتر از همه نقش‌هایی جدی و پلیسی را در کارنامه دارد. او در هشت و نیم دقیقه در نقش پسربزرگ خانواده و فرزند اول کارخانه‌داری است که نقش پدر این خانواده را سیامک اطلسی ایفا می‌کند و سام درخشانی، رفیق چند ساله و همیشگی بازغی هم این‌بار در نقش برادر کوچک‌تر اوست. وی به نوعی شخصیت مثبت این داستان محسوب می‌شود که با توجه به فرزند ارشد خانواده بودنش، ویژگی‌هایی خودساخته و مستحکم دارد.

آشا محرابی و ایفای نقشی متفاوت و نو

آشا محرابی از جمله هنرمندانی است که صدا و سیمایی آرام و دلنشین دارد و مخاطبان او را به واسطه فعالیت‌هایش از دوبله تا بازی در مجموعه‌های گوناگون تلویزیونی می‌شناسند. بازیگر سریال‌های گوناگونی چون مرگ تدریجی یک رویا، آشپزباشی و ساختمان 85 این روزها در رسانه ملی از همیشه پرکارتر شده است. اخیرا مجموعه اپیزودیک «چرخ فلک» با بازی وی از شبکه یک سیما پخش شد و دو مجموعه هشت و نیم دقیقه و آرام می‌گیریم را در نوبت پخش از شبکه دوی سیما دارد. محرابی در هشت و نیم دقیقه نقش فروغ را ایفا می‌کند؛ زنی که یکی از دو عروس خانواده است و نقشی اساسی در پیشبرد بخشی از داستان دارد. او در تعریف نقش خود گفت: هشت و نیم دقیقه برای خودم اتفاقی تازه و مجموعه‌ای متفاوت محسوب می‌شود و نقش فروغ را بواسطه همین متفاوت بودنش خیلی دوست دارم. لذا نوید نقشی نو را به مخاطبان می‌دهم و ترجیح می‌دهم خیلی در مورد خصوصیاتش صحبت نکنم چرا که ممکن است موجب ایجاد نوعی پیش‌داوری شود اما دعوت می‌کنم این مجموعه را حتما ببینید.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
رها
-
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
سام درخشانی بازیگر بسیار مطرحی است و در سالهای اخیر واقعا حضورشون در سریالهای تلویزیونی باعث جذب مخاطب شده ، بنظرم جای متنی درباره ایشون در این نوشته بسیار خالی است !
زهرا
-
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
همه یه طرف سام درخشانی یه طرف موتور محرك تمام سریالای پرمخاطب پاییزی تو 4سال گذشته فقط بخاطر ایشون سریالو میبینم
سحر
-
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
قطعا یكی از نقاط قوت این سریال بازیگران توانمند آن است به خصوص سام درخشانی عزیز ... حضور ایشان در چند سریال اخیر سالهای گذشته مهر اعتباری بر خوب بودن آن سریال است ... قطعا این سریال هم كار خوبی است و به محبوبیت ایشان خواهد افزود
طوبی
-
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
با حضور سام درخشانی عزیز قطعا یك سریال دیدنی و جذابه ، آقای درخشانی فوق العاده بازی می كنه
مونا
-
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
این سریال با هنرنمایی سام درخشانی قطعاً جذاب و دیدنی خواهد بود.برای ایشون آرزوی موفقیت روزافزون دارم
نازنین
-
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
بازیگران این سریال تركیب خیلی خوبی هستند همه بازیگران توانمند و عالی ای هستند مخصوصا سام درخشانی
هستی
-
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
واقعا خوشحالم كه چنین بازیگرانی در كنار هم قرار گرفتن تركیب خیلی خوبی هستن ، انشالله روز به روز بیشتر بدرخشند مخصوصا سام درخشانی عزیز و هنرمند
tahereh
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
من عاشق بازی های آقای درخشانی هستم
همیشه هم پرمخاطب هستن
مطمئنم سریال میتركونه
قسمت اول كه عالی بود
محمد
-
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
سام درخشان عالیه
نیكی
-
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
از اینكه آقای درخشانی توی این فیلم بازی میكنن خیلی خوشحالم بازیگران فیلم خیلی خوبن و این یكی از نقاط قوت فیلم و اینكه حضور آقای درخشانی به فیلم جذابیت خاص خودشو میده.

نیازمندی ها