یکی از شیوه‌هایی که می‌تواند به تقویت خلاقیت بویژه در میان کودکان و نوجوانان بینجامد، کنار هم قراردادن قطعات و ابزارهای مختلف برای حل مسائل گوناگون است. مودی (MODI) دقیقا برای همین هدف طراحی شده است. مودی امکان ساخت انواع تجهیزات هوشمند و حتی ربات‌های ساده را به کاربران خود می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۲
کاردستی هوشمند بسازید

مودی مجموعه‌ای دارای چند قطعه (ماژول) است که هر کدام از آنها کار مشخصی انجام می‌دهد و با قرار دادن آنها در کنار هم می‌توان وسیله‌ای جدید ساخت. برای نمونه، با قرار دادن باتری، حسگر حرکت و نیز بلندگو می‌توان یک دزدگیر ساخت. گفتنی است این قطعات به خاطر داشتن آهنربا براحتی به هم متصل می‌شوند.

مودی 13 قطعه مختلف دارد که در مجموع به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند. دسته اول یعنی ورودی‌ها دربردارنده حسگر محیطی (برای ارزیابی میزان نور و نیز رطوبت و دما)، حسگر فروسرخ (برای اندازه‌گیری مسافت و نیز کنترل از راه دور) و ژیروسکوپ (اندازه گیری چرخش و شتاب‌سنجی)، میکروفن و چند دکمه است.

دسته دوم دستگاه‌های خروجی هستند که شامل لامپ LED با قابلیت تنظیم میزان نور و رنگ، اسپیکر، صفحه نمایش و نیز موتور چرخشی است. دسته سوم یعنی قطعات تنظیمی نیز به باتری و واسطه ارتباطی با رایانه و گوشی اختصاص دارد. همچنین قرار است در نسخه بعدی این مجموعه، قطعات بیشتری مانند دوربین، سلول خورشیدی و حسگرهای فشار و گاز نیز به آن افزوده شود.

یکی از ویژگی‌های جالب مودی این است که می‌توان برای آن کدنویسی هم انجام داد و به این ترتیب تجهیزاتی با کارکردهای پیچیده‌تر تهیه کرد. مودی با نرم‌افزاری ویژه به بازار عرضه می‌شود که یک رابط تصویری برنامه‌نویسی است و بچه‌ها می‌توانند بدون داشتن اطلاعات در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی، برنامه‌های مختلفی به دستگاه مورد نظر خود بدهند.

یکی از قطعات مودی به ارتباط از طریق بلوتوث با گوشی هوشمند اختصاص دارد. به این ترتیب براحتی می‌توان از طریق اپلیکیشن ویژه مودی، دستگاه ساخته شده را کنترل کرد.

مترجم: صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسعود زمانی
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
سلام برای خرید این مدل كاردستیهای هوشمند اگه امكان داره ادرس یا شماره تلفن اعلام نمایید.

نیازمندی ها