این خودروی 50 سالهٔ بسیار کوچک وسپا 400 با کارکرد تنها 8 هزار کیلومتر برای فروش در eBayگذاشته شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۷
وسپا 50 ساله با کارکرد تنها 8‌هزار‌کیلومتر +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، وسپا 400 خودروی بسیار کوچکی است که برای اولین بار در سال 1957 معرفی شد. 400 اولین خودروی ساخت وسپا در تاریخ کوتاه 10 سالهٔ خود در آن دوران بود.

این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ دو سیلندر دوزمانهٔ هواخنک بود که 13 اسب بخار قدرت داشت و خودرو را به حداکثر سرعت 84 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

در دو سال اول تولید بیش از 20 هزار دستگاه از وسپا 400 فروخته شد اما به‌زودی فروش آن کاهش یافت و به همین دلیل وسپا تولید آن‌را رسماً در سال 1961 متوقف کرد؛ اما حتی باوجود مدت نسبتاً کوتاه تولید، طرفداران این خودروی کوچکِ دودر در دهه‌های بعدی زیاد شدند. حال یک دستگاه وسپا 400 مدل 1959 که کاملاً فابریک است برای فروش در سایت eBay گذاشته شده است. این ماشین در کالیفرنیا قرار دارد.

این وسپای خاص در یک گاراژ در فرانسه پیدا شده و سپس به ایالات‌متحده انتقال یافته است درحالی‌که همچنان رنگ آبی اصلی خود را حفظ کرده و تنها چند لکهٔ جزئی و زنگ‌زدگی مختصر دارد. علاوه بر این هیچ‌گونه فرورفتگی در بدنهٔ آن وجود ندارد.

در داخل هم همین داستان تکرار شده است. تمامی اجزاء در شرایط عالی هستند و کار می‌کنند و فقط آثاری جزئی از کهنگی در صندلی‌های سفید آن دیده می‌شود که البته باید سن 56 سالهٔ آن‌را هم در نظر داشت. همچنین سقف خودرو نیز قابل باز شدن است.

اما مسلماً بهترین ویژگی این وسپا کارکرد بسیار کم آن است به‌گونه‌ای که عدد تنها 8000 روی کیلومتر شمار آن دیده می‌شود.

پیشرانهٔ این وسپا 400 درست مشابه زمانی است که از کارخانه خارج شده و ترمزها، گیربکس، کلاچ، سیستم تعلیق و به‌طورکلی همهٔ اجزاء آن کاملاً فابریک و دست‌نخورده بوده و همگی کار می‌کنند. فروشنده می‌گوید تعمیر نگهداری ماشین تا به امروز به‌طور کامل انجام گرفته است.

این خودروی کوچک و جالب برای هر کلکسیون خودرویی می‌تواند مدل جذابی باشد. اما قیمت آن اصلاً ارزان نیست زیرا فروشنده قیمتی نزدیک به 40 هزار دلار را برای آن تعیین کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آقچه كندی
-
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
همینو اگه ایران خودرو می ساخت میداد 35 تومن !!!

نیازمندی ها